حضور پلیس گمرک تنها در 40 گمرک! انتقاد فراجا

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، سردار حسین رحیمی رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا در برنامه صف اول اظهار کرد: بحث برقراری امنیت در کشور برعهده پلیس است و به تناسب نیازهای روز جامعه پلیس جدید به وجود می آید تا ماموریت های خود را انجام دهند. پلیس امنیت اقتصادی هم در سال 98 تشکیل شد و ماموریت های تخصصی خود را برعهده گرفت تا در کنار دیگر پلیس های تخصصی ایفای نقش کند.

وی افزود: اساسی ترین ماموریت پلیس امنیت اقتصادی مبارزه با قاچاق کالا است و دومین ماموریت این پلیس بحث مبارزه با جرائم اقتصادی است؛ جرائم اقتصادی انواع و اقسام فراوانی دارد از اخلال در نظام اقتصادی کشور تا پولشویی و فرار مالیاتی و جرائم حوزه بورس و بازار سرمایه تا دیگر موضوعات در این دسته جا دارد. همچنین پلیس گمرک، پلیس مرکز امنیت اقتصاد دیجیتال از دیگر پلیس های زیرمجموعه پلیس امنیت اقتصادی هستند.

رحیمی با اشاره به دو ماموریت ویژه پلیس امنیت اقتصادی گفت: اول برقراری نظم و انضباط در تمام سطوح زندگی مردم و بعد از آن برخورد با اخلالگران نظام اقتصادی و مرتکب تخلف می شوند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به عملکرد پلیس گمرک بیان کرد: طبق قانون پلیس گمرک باید در مبادی رسمی کشور مستقر باشد و اما برخلاف اینکه از سال 98 تصویب شده است که پلیس گمرک در تمامی گمرکات حاضر داشته باشند فقط در 40 نقطه پلیس گمرک مستقر است! برخلاف اینکه ما از زمان دولت آقای روحانی ابلاغیه داشتیم که در گمرکات مستقر باشیم و 5-6 دستگاه موظف به همکاری شدند اما هیچ همکاری وجود ندارد و ما توانستیم در گمرکات مستقر شویم.

در حال تکمیل ...
 

منبع : تسنیم
برچسب ها :

انتقاد فراجا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.