اردوغان: اسرائیل دیر یا زود تاوان نسل‌کشی در غزه را خواهد داد

رئیس‌جمهور ترکیه در پیامی که به مناسبت اولین سالگرد عملیات فلسطینی طوفان الاقصی در هفتم اکتبر و شروع جنگ غزه قرائت کرد، گفت رژیم صهیونیستی دیر یا زود تاوان نسل‌کشی یک ساله خود در این منطقه تحت‌محاصره را خواهد داد.

به گزارش خبرآنی، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (دوشنبه) به مناسبت سالگرد عملیات هفتم اکتبر طوفان الاقصی از سوی رزمندگان مقاومت فلسطین و شروع عملیات جنایتکارانه صهیونیست‌ها علیه مردم غزه یک پیام ویدیویی صادر و عنوان کرد: «اسرائیل دیر یا زود هزینه نسل‌کشی را که برای یک سال مشغول اجرای آن بوده، خواهد داد. همانطور که آدولف هیتلر (رهبر آلمان نازی) توسط یک ائتلاف انسانی مشترک متوقف شد، به همان صورت نتانیاهو و شبکه جنایتکار او نیز متوقف خواهند شد.»

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»،  اردوغان بیان داشت: «از ۳۶۵ روز قبل تاکنون ده‌ها هزار تن از برادران و خواهرانمان، عمدتا متشکل از کودکان و زنان، بی‌رحمانه قتل‌عام شده‌اند. در این مدت بیمارستان‌ها، عبادتگاه‌های مذهبی متعلق به مذاهب مختلف و مدارس در نوار غزه از بین رفته و دیگر وجود ندارند. تعداد زیادی از خبرنگاران، نمایندگان سازمان‌های فعال جامعه مدنی و سفیران صلح هم دیگر بر اثر این جنگ در میان ما نیستند.»

رئیس‌جمهور ترکیه تصریح داشت: «در فلسطین، در غزه و در روزهای اخیر نیز در لبنان دیگر این زنان، کودکان و نوزادان و غیرنظامیان بی‌گناه نیستند که دارند جان می‌بازند، بلکه این بشریت، نظام بین‌المللی و نهادهای خدمت‌رسان به بشریت است که دارد از بین می‌رود. یک سال تمام آنچه که در مقابل چشمان جهانیان هدف کشتار قرار گرفته عملا کل بشریت و امید کل بشریت برای آینده است.»

اردوغان با گفتن اینکه با غم و اندوه یاد ده‌ها هزار نفر از مردم قتل‌عام شده از هفتم اکتبر به دست کابینه جنایتکار تل‌آویو را گرامی می‌دارد، عنوان کرد: «من عمیق‌ترین تسلیت قلبی خود را به برادران و خواهران فلسطینی، غزه‌ای و لبنانی دلشکسته خود که همسران، کودکان و خانواده‌ها و عزیزان خود را از دست دادند، ابراز می‌کنم.»

رئیس‌جمهور تاکید کرد سیاست دیرینه رژیم صهیونیستی برای اجرای نسل‌کشی، اشغالگری و حمله باید سرانجام به پایان برسد.

او اضافه کرد: «نباید فراموش کنیم که اسرائیل دیر یا زود تاوان این نسل‌کشی را که برای یک سال مشغول اجرای آن بوده و هنوز هم دارد ادامه می‌دهد، خواهد داد. همانطور که ائتلاف انسانی مشترکی هیتلر را متوقف کرد، نتانیاهو و شبکه جنایتکار او نیز به همین طریق متوقف خواهد شد. در جهانی که عاملان نسل‌کشی در غزه پاسخگو نشوند، صلح یافت نخواهد شد.»

اردوغان گفت: «ما در مقام کشور ترکیه به ایستادن مقابل کابینه اسرائیل، صرف‌نظر از این که چه هزینه‌ای داشته باشد، ادامه خواهیم داد و خواستار آن هستیم که کل جهان یک چنین موضع شرافتمندانه‌ای را اتخاذ کنند.»

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر عملیات منحصر به فرد «طوفان الاقصی» را آغاز کرد. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند.

با گذشت حدود یک سال از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، رزمندگان مقاومت همچنان ضربات سنگینی را به اشغالگران وارد می‌کنند و با تغییر روش‌های مبارزه خود، کمین‌های پیچیده و جنگ چریکی علاوه بر وارد کردن دشمن به یک جنگ فرسایشی، ارتش رژیم اشغالگر را سردرگم کرده‌اند. طبق اعلام مقام‌های بهداشت و درمان فلسطین، این جنگ یک ساله به شهادت حدود ۴۲۰۰۰ فلسطینی انجامیده است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.