شهادت ۴۰ فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی از زمان آغاز «طوفان الاقصی»

نهادهای اسیران فلسطینی در یک گزارش مفصل از وضعیت اسیران در زندان‌های رژیم صهیونیستی پس از گذشت یک سال از بازداشت آنها صحبت کرده و گفتند ۴۰ تن از این اسیران زیر شکنجه هدفمند به شهادت رسیدند.

به گزارش خبرآنی، یک سال پس از حمله رژیم صهیونیستی به غزه، نهادهای ذیربط در امور اسیران فلسطینی بیانیه ویژه‌ای درمورد بازداشتی‌های غزه، شهدای اسیر و بازداشتی‌ در زندان‌ها و اردوگاه‌های اشغالگر از زمان شروع جنگ نسل‌کشی رژیم صهیونیستی و شرایط شهادت ده‌ها نفر از این اسرا و بازداشتی‌ها صادر کردند.

در بیانیه نهادهای اسیران آمده است: پس از هفتم اکتبر ۴۰ اسیر و بازداشتی در زندان‌ها و اردوگاه‌های صهیونیستی به شهادت رسیدند. رژیم اشغالگر هیچ روزی از حمله به اسرا و بازداشتی‌ها در زندان‌ها و اردوگاه‌های خود دست نکشیده است.

در این بیانیه آمده است جنگ نسل‌کشی رژیم صهیونیستی امتداد دهه‌ها جنایات هدفمند اشغالگران مخصوصا جنایات شکنجه و جنایات پزشکی است که منجر به شهادت صدها اسیر در طول سال‌ها اشغالگری شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است از زمان شروع جنگ در غزه تاکنون دهها اسیر و بازداشتی‌ از مناطق مختلف فلسطین در زندان‌ها و اردوگاه‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند و با توجه به پنهان‌کاری خودسرانه رژیم صهیونیستی در مورد شهدای بازداشتی‌ از غزه، این موضوع چالش اصلی نهادهای حقوقی است.

در این بیانیه تاکید شده است رژیم صهیونیستی از ارائه اطلاعات یا حتی شرایط شهادت آنها امتناع می‌کند. نهادهای حقوقی مختلفی موضوع را که با جنایات هولناکی همچون شکنجه، جنایات پزشکی، تجاوز جنسی همراه است، پیگیری کرده‌اند.

اما در این بیانیه ذکر شده است که نهادهای حقوقی در سایه برخی اصلاحات قانونی که رژیم صهیونیستی انجام داده، توانستند از سرنوشت صدها بازداشتی اهل غزه مطلع شوند و در برخی زندان‌ها و اردوگاه‌ها بازدید محدودی داشته باشند اما همچنان صدها بازداشتی تحت شرایط پنهان‌کاری خودسرانه قرار دارند.

طبق این بیانیه، با توجه به پیگیری این نهادهای حقوقی فلسطینی و نهادهای حقوق داخل اراضی اشغالی، نهادهای اسیران برای داده‌های مهم را ارائه کرده‌اند که مهم‌ترین آنها این است که داده مشخصی درباره شمار بازداشتی‌های غزه در زندان‌های صهیونیستی وجود ندارد و تنها آماری که اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی ابتدای ماه جاری (اکتبر) اعلام کرد در دسترس است.

براساس این بیانیه، تعداد بازداشتی‌ها، از میان کسانی که «نظامیان غیرمشروع» خوانده شده‌اند، هزار و ۶۱۸ نفر است و طبق پیگیری نهادهای اسیران، شمار بازداشتی‌های غزه هزاران نفر تخمین زده می‌شود.

انتهای پیام 

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.