رسانه انگلیسی: کاش جهان رنج فلسطینیان را از نزدیک می‌دید

جنایات رژیم صهیونیستی در غزه بر کسی پوشیده نیست، اما صهیونیست‌ها هم‌زمان با این جنایات، در کرانه باختری زندگی را به کام فلسطینیان تلخ کرده و به تلاش برای بیرون کردن آنان از سرزمینشان ادامه می‌دهند.

به گزارش خبرآنی، «نسرین مالک» ستون‌نویس گاردین در مطلبی با اشاره به گسترش خشونت شهرک‌نشینان صهیونیست از آغاز جنگ غزه، تاکید کرد تنها راه پایان خشونت‌ها این است که صهیونیست‌ها حقوق میلیون‌ها فلسطینی را نادیده نگیرند.

این روزنامه‌نگار سودانی در گزارش خود وضعیت مردم فلسطین را به یک کابوس زنده تشبیه کرد که گویا انتشار تصاویر آن هم جهان را به انجام اقداماتی در راستای پایان‌بخشیدن به خشونت‌ها متمایل نکرده است.

او این گزارش را با حمله حماس به رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر آغاز کرده است، حمله‌ای که برخی آن را نقطه آغاز درگیری‌ها غزه می‌دانند، اما این عملیات برای فلسطینیان تنها یک نقطه عطف دیگر در یک تاریخ رنج‌کشیده است. با تداوم جنگ غزه، گسترش مناقشه به لبنان و احتمال پاسخ ایران، صهیونیست‌ها و شهرک‌نشینان حملات علیه فلسطینی‌ها را خشونت‌آمیزتر از قبل ادامه می‌دهند.

به گفته این روزنامه‌نگار سودانی، مقیاس نقض حقوق مردم فلسطسین آنقدر گسترده و توصیف آن با کلمات آنقدر دشوار است، که او آگاهی آرزو می‌کند خوانندگان مطالبش می‌توانستند این مصیبت‌ها را از نزدیک مشاهده کنند.

او شهر قدیمی «الخلیل» را مثال می‌زند، شهری سابقا زنده که اکنون به طرز وحشتناکی خالی شده و ساختمان‌هایش در حال فرو ریختن هستند. جاده‌ها برای فلسطینی‌ها مسدود شده، شهرک‌نشینان با مسلسل در این خیابان‌ها قدم می‌زنند و از حفاظت نظامیان صهیونیست مستقر در ایست‌های بازرسی و برجک‌ها برخوردار هستند. در بالای این شهر، یک شهرک صهیونیستی عظیم و در حال رشد سایه انداخته که با اخراج اجباری فلسطینی‌ها در حال گسترش است. در یک سال گذشته با آغاز جنگ غزه، فشار صهیونیست‌ها برای بیرون کردن فلسطینیان از خانه‌ها و مغازه‌های خود بیشتر شده و با کمک سلاح‌های خود و همچنین با حمایت نظامیان صهیونیست، املاک آنان را تصرف کرده‌اند.

رسانه انگلیسی: کاش جهان رنج فلسطینیان را از نزدیک می‌دید
کودک فلسطینی در غزه

نسرین مالک در ادامه به مردی فلسطینی در بیت‌المقدس شرقی اشاره می‌کند که حالا در کنار آوار خانه کودکی خود زندگی می‌کند. در ماه فوریه، مقامات صهیونیست خانه او را به بهانه نداشتن «مجوز» ساختمانی، تخریب کردند؛ حال‌آنکه این خانه پیش از اشغال بیت‌المقدس شرقی توسط صهیونیست‌ها ساخته شده بود. او می‌گوید یک روز نظامیان صهیونیست با بولدوزر و سگ‌های شکاری آمدند و در چشم بر هم زدنی، خانه‌اش را ویران کردند.

بر اساس این گزارش، از ۷ اکتبر تاکنون تنها در شهر «سلوان» در بیت‌المقدس شرقی، ۳۷ خانه به همین سرنوشت دچار شده‌اند. به محض اینکه صاحبان فلسطینی خانه‌ها مجبور به ترک می‌شوند، شهرک‌نشینان که تعدادشان در این منطقه در حال افزایش است، املاک آنان را تصرف کرده و در آن جا ساکن می‌شوند.

در گزارش ستون‌نویس گاردین همچنین به حمله صهیونیست‌ها به روستاهای فلسطینی و سرقت دام‌های آنان در یک سال گذشته اشاره شده است. برخی از این روستاها تا ۵۰۰۰ سال قدمت دارند، اما آن‌هایی که در یک دهه گذشته تخلیه نشده‌اند، اکنون با فشار مداوم و انزوا مواجه شده و در دسترسی به آب، برق و جاده‌های آسفالت محدودیت دارند. حتی وقتی فلسطینیان برای تامین برق مورد نیاز خود از پنل‌های خورشیدی استفاده می‌کنند، شهرک‌نشینان به این پنل‌ها هجوم آورده و آن‌ها را تخریب می‌کنند.

به گزارش این روزنامه‌نگار سودانی، روستاییان برای کمک با پلیس تماس می‌گیرند، اما متوجه می‌شوند مأموران پلیس در واقع همان شهرک‌نشینان هستند. آن‌ها هم قاضی، هم سرباز و هم پلیس هستند!

شهرک‌نشینان صهیونیست حتی به خانه‌های تاریخی، کانال‌ها و قبوری که قرن‌هاست وجود دارند هم رحم نمی‌کنند. بر اساس این گزارش، شهرک‌نشینان به‌طور منظم با فرزندانشان به این مناطق آمده و آن‌ها را تشویق می‌کنند که تا حد امکان، این مناطق را تخریب کنند. این در حالی است که این سازه‌ها و درخت‌ها مدت‌ها سابقه‌ای دیرینه در این منطقه دارند و از بین بردن آن‌ها نشان‌دهنده تلاش صهیونیست‌ها برای پاکسازی قومی است.

رسانه انگلیسی: کاش جهان رنج فلسطینیان را از نزدیک می‌دید
شهرک‌نشینان صهیونیست محل کسب یک کشاورز فلسطینی را آتش زدند

کابینه رژیم صهیونیستی هم عرصه را شدیدا بر فلسطینیان تنگ کرده است. جمعیت زندانیان فلسطینی در کرانه باختری طی یک سال گذشته ۲ برابر شده و اکنون به حدود ۱۰ هزار نفر نزدیک شده است، از جمله حدود ۲۵۰ کودک که برخی از آن‌ها تنها ۱۲ سال دارند. همچنین یک‌سوم از این زندانیان در وضعیت «بازداشت اداری» قرار دارند، وضعیتی که به صهیونیست‌ها اجازه می‌دهد فلسطینیان را بدون ارائه اتهام مشخص زندانی کرده و حق وکیل و ملاقات با خانواده را از آنان دریغ کنند.

به گفته این روزنامه‌نگار، مقامات صهیونیست و شهرک‌نشینان با برپایی ایست‌های بازرسی و مسدود کردن جاده‌ها بدون اطلاع قبلی، سعی دارند فلسطینی‌ها را از زندگی روزمره‌شان جدا کنند و آنان را به تلاش برای یافتن مسیرهای جایگزین وادار می‌کنند، اما فلسطینی‌ها همچنان با سطح معجزه‌آسایی از مقاومت به زندگی معمولی خود ادامه می‌دهند. نسرین مالک می‌گوید شواهد فراوانی برای این جنایات وجود دارد، اما گویا روزنامه‌نگاری، اعتراضات و خشم جهانی در برابر ابعاد این بی‌عدالتی راه به جایی نبرده است.

در انتهای این گزارش با تاکید بر این حقیقت که درگیری کنونی با عملیات طوفان الاقصی آغاز نشده، آمده است که این چرخه خشونت تنها زمانی پایان خواهد یافت، که صاحبان قدرت دریابند صلح نمی‌تواند با انکار حقوق اساسی میلیون‌ها فلسطینی به دست آید.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.