ورود مجلس به انتخابات نظام مهندسی/ارسال گزارش به قوه قضاییه

علیرضا نثاری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ‌پایگاه خبری خبرآنی، درباره تمدید مهلت ثبت‌نام انتخابات سازمان نظام مهندسی، گفت: نمایندگان چندین‌بار نسبت به این موضوع در جلسه علنی تذکر دادند اما تغییری حاصل نشد؛ در نتیجه اعضای کمیسیون تخصصی به این موضوع ورود کرده و درباره آن بحث و گفت‌وگو صورت گرفت.

وی بیان کرد: قرار شد که این موضوع در کمیسیون دنبال شود و در صورتی که توضیحات مسئولان وزارت راه درباره تمدید برگزاری انتخابات سازمان نظام مهندسی قانع‌کننده نباشد، اعضای کمیسیون عمران مجلس مسئله تمدید ثبت‌نام و تمدید احکام هیئت مدیره که مغایر با ماده ١� قانون نظام مهندسی ساختمان است، را بر اساس ماده 234 آیین‌نامه داخلی مجلس پیگیری کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: بر اساس این ماده، پس از بررسی و تهیه گزارش و ارسال آن به جلسه علنی و در صورت موافقت نمایندگان در صحن با آن، گزارش به دستگاه‌ قضایی ارسال می‌شود.

نثاری بیان کرد: همچنین در این جلسه مقرر شد با ارسال نامه‌ای از سوی کمیسیون به دیوان عدالت اداری بر اساس ماده 86 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، نسبت به توقف ابلاغیه تمدید مهلت ثبت‌نام وزارت راه و شهرسازی اقدام کنند.

به گزارش خبرآنی، در ماده 234 آیین نامه داخلی مجلس آمده است؛ هرگاه حداقل ده‌ نفر از نمایندگان و یا هرکدام از کمیسیون‌ها، عدم رعایت شؤونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس‌جمهور و یا وزیر و یا مسئولین دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام نمایند، موضوع بلافاصله از طریق هیأت رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌گردد.

در ادامه کمیسیون حداکثر ظرف مدت ده ‌روز موضوع را رسیدگی و درصورت وارد بودن با اظهارنظر صریح، گزارش خود را از طریق هیأت رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد.

طبق تبصره 1 این ماده، چنانچه نظر مجلس بر تأیید گزارش باشد موضوع جهت رسیدگی به قوه‌قضائیه و سایر مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود تا خارج از نوبت و بدون تشریفات دادرسی رسیدگی کنند.

انتهای‌پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.