افسران صهیونیست: وضعیت ما در غزه سخت و پیچیده است

بعد از یک سال از جنگ وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غزه، افسران ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی به شکست این رژیم در تحقق اهداف خود در این جنگ اذعان می‌کنند.

به گزارش خبرآنی، «گدی شمنی» افسر ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد: وضعیت نوار غزه پیچیده و سخت است. اهداف جنگ محقق نشده است. حماس تسلیم نشده و ما نتوانستیم اسرا را آزاد کنیم.

وی که فرمانده سابق لشکر غزه و منطقه مرکزی ارتش اسرائیل بوده است، در مصاحبه با کانال ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: حماس سلاح‌های زیادی دارد. حماس اصلا احساس خطر نمی‌کند بلکه می‌داند که می‌تواند مقاومت کند. در نهایت و در سایه این حقیقت تلخ و با وجود چالش‌هایی که در شمال با حزب‌الله لبنان داریم نمی‌توانیم در هر محله و کوچه‌ای در نوار غزه بمانیم.

این نظامی صهیونیست تاکید کرد: رها کردن اسرای اسرائیلی در نوار غزه شکستی را به دنبال خواهد داشت که اسرائیل نمی‌تواند با آن کنار بیاید. هرچه بیشتر در آنجا بمانیم تعداد بیشتری از ما کشته می‌شوند.

«یوم طوف سنیا» یک افسر ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی نیز گفت: تصمیماتی که مسئولان سیاسی درباره جنگ می‌گیرند نتایج خوبی ندارد. جنگ پیامدهای منفی برای اقتصاد، قدرت بقا، ادامه عضویت در ارتش و بازدارندگی دارد.

وی در مصاحبه با کانال ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: مدت زمان جنگی که در حال حاضر اسرائیل در آن قرار دارد بیشتر از مدت زمان جنگ ۱۹۴۸ است. این مسئله با رویکرد امنیتی اصلی اسرائیل که مبتنی بر جنگ‌های کوتاه است، مغایرت دارد.

همچنین «آلون آفیتار» افسر دیگر صهیونیست به کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: حماس با رهبری یحیی السنوار یا هر فرد دیگری حتی با وجود عملیات تاکتیکی اسرائیل یا عملیاتی در آینده در نوار غزه باقی خواهد ماند.

پیش از این نظرسنجی سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی نشان داد که ۷۳ درصد از صهیونیست‌ها معتقدند رژیم صهیونیستی مقابل حماس شکست خورده است.

طبق این نظرسنجی که در اولین سالروز عملیات فلسطینی طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳، منتشر شد، آمده است که ۸۶ درصد از صهیونیست‌ها نمی‌خواهند بعد از پایان جنگ در «غلاف غزه» زندگی کنند.

از زمان جنگ غزه، اراضی اشغالی شاهد افزایش مهاجرت معکوس بوده است. رسانه‌های صهیونیستی می‌گویند تعداد زیادی از صهیونیست‌هایی که اراضی اشغالی را از زمان جنگ ترک کرده‌اند قصد بازگشت ندارند.

امروز که حدود یک سال از جنگ غزه می‌گذرد و رژیم صهیونیستی یکی از اهداف جنگ خود را نابودی حماس اعلام کرده بود، این رژیم همچنان به نسل‌کشی در نوار غزه ادامه می‌دهد اما به اهداف خود نرسیده است. عملیات طوفان الاقصی حماس در هفتک اکتبر ۲۰۲۳، یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود و منجر به انتقادات شدید از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و سایر مقامات این رژیم شد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.