حسنی‌پور: این نتایج سقف هنگ‌کنگ نیست/ با حرف نیکوخصلت موافقم

سعید حسنی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی پایگاه خبری خبرآنی، در خصوص عملکرد تیم کاراته هنگ‌کنگ در قهرمانی آسیا اظهار داشت: هنگ‌کنگ سال گذشته در مسابقات قهرمانی آسیا موفق به کسب اولین مدال‌های طلای تاریخ 50 ساله خود در بخش کومیته و کاتا شد و همچنین یک مدال برنز نیز یکی از بازیکنان ما در وزن 67- کیلوگرم پسران کسب کرد. برای قهرمانی آسیا امسال در چین ما دو بازیکنی مدال‌آور سال گذشته را  نداشتیم. بازیکن 67- کیلوگرم ما زانوی خود را عمل کرد و دختر طلایی ما نیز صاحب بچه شد.

وی تصریح کرد: با این حال از شروع سال 2024 پروسه آماده‌سازی خوبی را پشت سر گذاشتیم و در کمپ‌های مختلفی شرکت کردیم. در دو کمپ تمرینی فرانسه و ترکیه شرکت کردیم و مقطعی نیز روی تمرینات خود متمرکز شدیم. در ادامه طی دو مرحله چند بازیکن آسیایی و اروپایی را به هنگ‌کنگ دعوت کردیم. نیروی انسانی خیلی زیادی تیم من نداشت و تنها یک بازیکن در بخش پسران و چهار بازیکن دختر به صورت تمام وقت داشتیم که با من تمرین کردند و یک بازیکن دختران نیز به صورت پاره وقت داشتیم.

مربی ایرانی تیم هنگ‌کنگ در خصوص نتایج این تیم عنوان کرد: توانستیم یک مدال طلا در 68- کیلوگرم دختران توسط بازیکنی که تا به حال در آسیا مدال کسب نکرده بود به دست بیاوریم. او واقعاً برای کسب مدال طلا قرعه سختی داشت؛ چرا یک اشتباهی در قرعه‌کشی به وجود آمد که اعتراض کردیم، اما در نهایت قرعه تغییر نکرد. در وزن 55- کیلوگرم دختران نیز بازیکن باتجربه ما که چند سالی به دلیل ضربه مغزی از کاراته دور بود، به مدال برنز رسیدیم.

کاراته ایران , کاراته , سعید حسنی‌پور ,

حسنی‌پور با ابراز رضایت از عملکرد ملی‌پوشان کاراته هنگ‌کنگ گفت: در مجموع از نتایج تیم کومیته در چین راضی هستم. قبل از اعزام با وجودی که دو مدال‌آور سال گذشته خود را در اختیار نداشتیم، اما می‌دیدم که آمادگی بازیکن در سطح خوبی است و انتظار کسب مدال داشتیم.در مجموع در جدول توزیع مدال‌ها نیز چهارم شدیم که بهترین نتیجه تاریخ کاراته هنگ‌کنگ بود و این اتفاق بسیار خوبی بود. ما با دو مدال طلا و دو برنز چهارم شدیم که یک مدال طلا و یک برنز ما نیز در کاتا کسب شد.

وی در خصوص کیفیت قهرمانی آسیا گفت: واقعاً کشورهای مختلف روی کاراته کار کردند و خیلی از کشورهای آسیایی به روز هستند و نوع مسابقه دادن آنها در سطح لیگ‌های جهانی است. در برخی اوزان 4، 5 بازیکن حضور دارند که جز 10 نفر برتر دنیا هستند و باعث بالا رفتن کیفیت مسابقات شد. تیم ژاپن در بخش مردان تیم سرحالی بود و ویتنام نیز در بخش دختران تیم قوی بود. ایران، قزاقستان، ژاپن و در سالیان اخیر اردن و عربستان نیز تیم‌های مطرحی در کاراته آسیا هستند.

مربی سابق تیم ملی کاراته در خصوص عدم حضور کاراته‌کاهای ایرانی  در لیگ‌های جهانی و تاثیر آن روی نتایج ملی‌پوشان گفت: حضور در مسابقات بین‌المللی حتماً در نتایج تاثیر خواهد گذاشت؛ چرا که مسابقه برای اعتماد به نفس بچه‌ها، پیدا کردن نقاط ضعف و قوت و آماده‌سازی بدنی بازیکنان تاثیرگذار است و یکی از فاکتورهای مهم در کنار تمرین و اردوهای خوب است. موضوعی که قبلاً تجربه شده و ما برای المپیک توکیو اجبار حضور در مسابقات را داشتیم. شاید بعد از المپیک و تا سال گذشته دیگر حضور در مسابقات اجبار نبود، اما طبق قوانین جدید باید برای حضور در مسابقات جهانی در کاراته وان‌ها شرکت کنیم. امیدوارم اراده‌ای شکل بگیرد و برای حضور در کاراته وان‌ها برنامه‌ریزی خوب داشته باشیم.

کاراته ایران , کاراته , سعید حسنی‌پور ,

حسنی‌پور در خصوص صحبت‌های مدیر سازمان تیم‌های ملی در خصوص شکست اتفاقی مبینا حیدری مقابل بازیکن هنگ‌کنگ گفت: باید بگویم که از دیدن نیکوخصلت، شهرام هروی و مسعود رهنما در مسابقات آسیایی خوشحال شدم. به این عزیزان ارادت دارم و درس پس می‌دهم، اما پشت مدال‌های ما تلاش بسیار بازیکنان، اعضای کادرفنی، فدراسیون و برنامه‌ریزی دقیق این سال‌ها بود. سال گذشته نیز در مالزی توانستیم برای اولین بار دو مدال طلا در کاتا و کومیته برای هنگ‌کنگ بگیریم. بازیکن کاتای ما را کل دنیا می‌شناسند و از مدال‌آوران المپیکی است. در سالیان اخیر او در کمپ‌های مختلفی شرکت کرده و با برنامه‌ریزی و تلاش به جای رسیده که دو سال است بازیکن ژاپن را شکست می‌دهد.

وی افزود: بازیکن دختر طلایی ما نیز واقعا کار و تلاش کرد. ما دوست نداشتیم دور اول با ایران مسابقه بدهیم، اما به ناچار طبق جدول در دور اول مقابل ایران و بازیکن کشورم بازی کردیم. قرعه او واقعا سخت بود و بعد از بازی با ایران با قزاقستان، چین و امارات بازی کرد و با شایستگی به مدال طلا رسید. نتایج قهرمانی آسیا مالزی و چین  و کسب رتبه چهارمی مسابقات امسال باعث افتخار کل کادرفنی، بازیکنان و مجموعه فدراسیون است، اما ایمان داریم که این نتایج سقف ما نبود و اگر دقت بیشتری می‌کردیم شانس کسب مدال‌های بیشتری داشتیم. همه تلاش من همیشه در مربیگری این بوده است که از پتانسیل و چیزی که در اختیارم است، بهترین نتیجه را  کسب کنم و این فلسفه مربیگری‌ام است.

دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی اینچئون در خصوص صحبت دیگر نیکوخصلت مبنی بر اینکه کاراته ایران اندازه 40 تیم ملی هنگ‌کنگ بازیکن دارد، گفت: واقعاً با این حرف موافق هستم و قبول دارم پتانسیل کاراته ایران بسیار بالا است. امیدوارم در دوره‌های آتی مسابقات جهانی و آسیایی با مدیریت و کادر تیمی بهتر شاهد عملکرد بهتری از بچه‌های ایران باشیم.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.