هشدار سازمان ملل نسبت به بحران بزرگ آوارگی در لبنان و انتقاد از رژیم صهیونیستی

کمیسر عالی امور پناهندگان سازمان ملل تأکید کرد لبنان شاهد بحران بزرگ آوارگی به دلیل تشدید حملات هوایی رژیم صهیونیستی است.

به گزارش خبرآنی، «فیلیپو گراندی» کمیسر عالی امور پناهندگان سازمان ملل یکشنبه طی سفر به بیروت گفت: نمونه‌های متعددی از نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه در نحوه انجام حملات هوایی اسرائیل وجود دارد که زیرساخت‌های غیرنظامی را ویران کرده یا به آن آسیب رسانده است. حمله هوایی که مسیر بین لبنان و سوریه را بست، مانعی را برای غیرنظامیانی ایجاد کرد که برای فرار به مکانی امن تلاش می‌کنند.

طبق گزارش النشره، گراندی گفت: ما از کشورهای حامی می‌خواهیم برای حل بحران انسانی لبنان حمایت مالی کنند. حدود ۴۰ درصد از مبالغ لازم تاکنون پرداخت شده است.

وی تأکید کرد لبنان شاهد بحران بزرگ آوارگی به دلیل تشدید حملات هوایی رژیم صهیونیستی است.

۲ تن از کارکنان کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل در حملات رژیم صهیونیستی کشته شده‌اند. افزایش حملات و اخیرا شروع عملیات زمینی «محدود» در لبنان، ساکنان جنوب و حتی آوارگان سوری در لبنان را واداشته تا از مرزها عبور کنند و به سوریه فرار کنند.

رژیم صهیونیستی اخیرا عملیات خود را در جنوب لبنان گسترش داد و حملات تجاوزکارانه گسترده خود به مناطقی در جنوب لبنان را آغاز کرد. این حملات همچنان ادامه دارد و تا بدین لحظه صدها شهید و هزاران زخمی بر جای گذاشته است.

ارتش رژیم صهیونیستی عصر روز جمعه، ششم مهر نیز منطقه‌ای مسکونی در ضاحیه جنوبی بیروت را هدف قرار داد که منجر به شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان شد. حزب‌الله لبنان نیز در واکنش به این جنایات، حملات متعددی را به نقاط مختلف اراضی فلسطین اشغالی انجام داده است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.