قیمت جهانی طلا امروز 1403/07/16

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از رویترز، قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه به خاطر بالا رفتن احتمال کاهش کمتر نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در ماه نوامبر به دنبال انتشار گزارش اشتغال این کشور کاهش یافته است. شرکت‌کنندگان بازار منتظر اطلاعات تورم آمریکا و اظهارات مقامات فدرال رزرو این کشور هستند تا سرنخ‌های بیشتری در مورد روند کاهش نرخ بهره به دست آورند.
قیمت هر اونس طلا امروز با 0.33 درصد کاهش به 2644 دلار و 77 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش 0.12 درصدی به 2664 دلار و 60 سنت رسیده است.
گزارش بهتر از حد انتظار اشتغال در آمریکا در ماه سپتامبر که در روز جمعه منتشر شد آب سردی بر انتظار کاهش قابل توجه نرخ بهره در اجلاس ماه آینده بود و ارزش دلار را بالا برد.

تاجران حالا 93.4 درصد احتمال می‌دهند فدرال رزرو نرخ بهره را تنها 25 درصد در ماه نوامبر پایین بیاورد و 28 درصد هم احتمال دارد کاهش نرخ بهره برابر با 50 واحد باشد.
طبق گفته تحلیلگران، مخاطرات ژئوپلیتیکی در خاورمیانه از طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن حمایت کرده و تقاضا برای آن را افزایش خواهد داد. به علاوه، بی‌ثباتی‌های مربوط به انتخابات آمریکا هم به نفع این فلز گرانبهاست.
طلا همواره بهترین سرمایه‌گذاری در فضای نرخ پایین بهره و در بحبوحه بی‌ثباتی‌های سیاسی و اقتصادی در نظر گرفته می‌شود.
شرکت‌کنندگان بازار این هفته به جزئیات اجلاس قبلی فدرال رزرو آمریکا و همچنین انتشار اطلاعات مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده و تولیدکننده در این کشور تمرکز کرده‌اند. چندین نفر از مقامات بانک مرکزی آمریکا هم قرار است این هفته سخنرانی داشته باشند.
در خاورمیانه، رژیم صهیونیستی اهداف حزب الله در لبنان و نوار غزه را در روز یکشنبه در آستانه سالگرد حمله هفتم اکتبر حماس بمباران کرده است. وزیر دفاع این رژیم اعلام کرده گزینه‌های متعددی برای تلافی حمله هفته گذشته ایران در اختیار دارد.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.20 درصد کاهش به 32 دلار و 33 سنت رسید و پلاتین با یک کاهش 0.49 درصدی 987 دلار و 71 سنت معامله می‌شود.
انتهای پیام/54

منبع : تسنیم
برچسب ها :

جهانی امروز

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.