درباره‌ی لفاظی جدید ترامپ علیه ایران

گروه سیاسی ‌پایگاه خبری خبرآنی- رئیس جمهور سابق آمریکا در تازه‌ترین لفاظی‌های ضدایرانی خود، مدعی شده که رژیم اشغالگر قدس باید در پاسخ به عملیات وعده صادق 2، سایت‌ها و تاسیسات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را بمباران کند! این اظهارات ترامپ، نه برگرفته از توان و قدرت تل‌آویو و واشنگتن، بلکه متاثر از بازی انتخاباتی وی با هدف جلب حمایت صد درصدی لابی آیپک در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر صورت می‌گیرد.

طی روزهای اخیر نوعی رقابت آشکار میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان بر سر ابراز تعلق مطلق به تل‌آویو صورت گرفته که با نزدیک‌تر شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر نمود بیشتری یافته است.

ترامپ در واکنش به اظهارات جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا درباره واکنش رژیم شکست خورده صهیونیستی به عملیات موفقیت‌آمیز و غرورآفرین وعده صادق 2 مدعی شده است:

 «پاسخ بایدن باید این می‌بود که اول تأسیسات هسته‌ای را هدف بگیرید و بعد به فکر بقیه باشیم. بایدن که می‌گوید با بمباران تاسیسات هسته‌ای ایران مخالف است، اشتباه کرده و  دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای در حال حاضر بزرگ‌ترین خطر ممکن است."

واقعیت امر این است که ترامپ در دوران ریاست جمهوری خود (در بین سال‌های 2016 تا 2020 میلادی) بارها جمهوری اسلامی ایران را درخصوص حمله و حتی عملیات نظامی محدود تهدید کرد اما در ماجرای سرنگونی پهپاد گلوبال هاوک، حرکت نفتکش‌های ایرانی به سوی سواحل کارائیب در راستای انتقال سوخت به ونزوئلا و از آن مهم‌تر، در واکنش به عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایگاه عین‌الاسد، جرات کمترین واکنشی را پیدا نکرد.

علاوه بر آن، ترامپ در دوران ریاست جمهوری خود بارها مدعی شد استراتژی فشار حداکثری وی علیه جمهوری اسلامی ایران پس از خروج از برجام، در مدتی کوتاه پاسخ خواهد داد و ایران  وادار به تغییر استراتژی‌ها و ثوابت راهبردی کلان خود در منطقه و نظام بین الملل خواهد شد. رئیس جمهور سابق آمریکا مدعی بود بر اثر این استراتژی مخرب و بازدارنده، ایران تن به محدودیت‌هایی در حوزه فعالیت‌های موشکی و حمایت خود از جبهه مقاومت در منطقه خواهد داد.

با این حال او در نهایت مغلوب استراتژی مقاومت فعال جمهوری اسلامی ایران شد و در مقابل، شاهد ارتقای قدرت و توان جبهه مقاومت و توان هسته‌ای و موشکی تهران بودیم. در حال حاضر نیز تکلیف ترامپ و همراهانش مشخص است! آنها چاره‌ای جز تسلیم و پذیرش شکست در برابر ایران نداشته و در آینده نیز نخواهند داشت.

باید نسبت به این موضوع توجه داشت که ترامپ طی ماه‌های اخیر بارها به قدرت یافتن ایران در منطقه و جهان اذعان کرده و حتی در پاسخ به سوالاتی که خبرنگاران آمریکایی از وی درخصوص نحوه مواجهه با ایران (در صورت پیروزی جمهوری‌خواهان و ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر) پرسیده بودند،گفته است آمریکا دیگر به دلیل شرایط جاری در منطقه و تشدید دامنه فعالیت‌های هسته‌ای ایران، چاره‌ای جز مذاکره و توافق با تهران ندارد! در چنین شرایطی لفاظی اخیر ترامپ صرفا نوعی جوک سیاسی، آن هم از زبان یک سیاستمدار لمپن و معلوم‌الحال به‌شمار می‌آید....

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.