مهاجرت افراطی‌ها از تلگرام آغاز شد

بعضی از افراطی‌های راستگرا از تلگرام به سرویس پیام‌رسانی «سیمپل ایکس» روی آورده اند که نیازی به ایمیل یا شماره تلفن کاربر ندارد.

به گزارش خبرآنی، مهاجرات از تلگرام پس از آن آغاز شد که پاول دوروف، موسس و مدیرعامل این پلتفرم، مقابله با محتوای غیرقانونی و همکاری با درخواست‌های مقامات اجرایی قانون را اعلام کرد. دوروف چند هفته قبل به اتهام کمک به انتشار مطالب سوءاستفاده از کودکان و ارتکاب فعالیت‌های مجرمانه در تلگرام، در فرانسه دستگیر شد.

بعضی از این کاربران، افراطی‌های راستگرایی هستند که نسبت به استفاده از تلگرام نگران شده اند و به اپلیکیشن پیام‌رسان «سیمپل ایکس» روی آورده اند که گزینه‌های حریم خصوصی و رمزنگاری بی‌همتایی را وعده داده است.

این اپلیکیشن، جایگزین امن‌تری دیده می‌شود زیرا از کاربر، احراز هویت به شکل ایمیل یا شماره تلفن همراه نمی‌خواهد و وعده می‌دهد که حریم خصوصی کاربر را به شکل اساسی بهبود میدهد.

«سیمپل ایکس» در وب سایت خود مدعی شده که نمی‌تواند پروفایل کاربر، مخاطبان و متادیتا آنها را رصد کند و آنها را از سرورهای خود مخفی کرده است. این پیام رسان گفته است نمی‌داند چه تعداد کاربر از سرورهای «سیمپل ایکس» استفاده می‌کنند.

تمام این ویژگی‌ها افراطی‌های راستگرا را دانلود «سیمپل ایکس» ترغیب کرده که گزینه پیام دادن تک به تک و گروه‌های چت بزرگتر مشابه تلگرام را دارد.

این شرکت در اوت، بیش از ۱۰۰ هزار دانلود اپلیکیشن اندروید خود را اعلام کرد و ۱.۳ میلیون دلار تامین مالی را به کمک جک دورسی، مدیرعامل سابق توییتر و یک شرکت سرمایه خصوصی مستقر در بوستون جمع کرده است.

دورسی، در سال ۲۰۲۳ در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) از «سیمپل ایکس» تعریف کرده و این اپلیکیشن را آینده‌دار و بهتر از اپلیکیشن «سیگنال» خوانده بود.

هنگامی که دوروف در فرانسه دستگیر شد، بسیاری از تحلیلگران گمانه زنی می‌کردند که آیا تلگرام شاهد کاهش استفاده در میان گروه «ترورگرام» (گروه تروریستی در انگلیس که در اپلیکیشن تلگرام فعالیت دارد)، خواهد کرد. «ترورگرام» که عمال آنلاین در سراسر جهان دارد، تروریسم را تشویق کرده و فهرستی از اهداف را برای دنبال کنندگان خود فراهم می‌کند.

یک کاربر افراطی پس از مهاجرات از تلگرام، در یک گروه چت «سیمپل ایکس» نوشت: تلگرام ابزار شنود است؛ همیشه بوده و همیشه خواهد بود. به آن تکیه نکنید.

در یک گروه چت نئونازی در یک کانال افراطی که زمانی در تلگرام بود، کاربران درباره «سیمپل ایکس» به عنوان یک فرصت جدید روشن، بحث و گفت و گو کردند.

طبق اطلاعات لینکدین، ایوژنی پابرزکین، موسس «سیمپل ایکس» و سایر موسسان آن، در انگلیس مستقر هستند.

بر اساس گزارش گاردین، پابرزکین گفت: اپلیکیشن «سیمپل ایکس»، کپی تلگرام نیست. در حال حاضر، مشابه کانال‌های تلگرام در شبکه «سیمپل ایکس» وجود ندارد و گروه‌ها برای حمایت از ۵۰ تا ۱۰۰ عضو طراحی شده اند و گروه‌هایی فراتر از این تعداد، قابلیت و کارآمدی بسیار محدودی دارند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.