نیویورک تایمز: یحیی سنوار زنده و مصمم‌تر از پیش برای آسیب زدن به اسرائیل است

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در گزارشی نوشت مدت‌ها است جامعه اطلاعاتی آمریکا و سرویس‌های جاسوسی موساد بر اقدامات و انگیره‌های «یحیی سنوار» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس متمرکز هستند و بررسی‌های آن‌ها، اگرچه بدون وجود شواهد قطعی، نشان می‌دهد که سنوار پس از گذشت یک سال از جنگ غزه در جایی در این شهر زنده و مصمم‌تر از پیش برای آسیب زدن به رژیم صهیونیستی است.

به گزارش خبرآنی،‌ این رسانه آمریکایی در گزارشی در آستانه سالروز عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش حماس علیه رژیم صهیونیستی در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ که به عنوان بهانه‌ای برای نسل‌کشی فلسطینیان توسط این رژیم در غزه قرار گرفت، نوشت که مقامات آمریکایی می‌گویند به نظر می‌رسد «یحیی سنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس پس از تحمل یک سال جنگ، زنده و مصمم‌تر از قبل آسیب زدن به رژیم صهیونیستی است.

سنوار پس از ترور و به شهادت رسیدن «اسماعیل هنیه» رئیس پیشین دفتر سیاسی حماس توسط رژیم صهیونیستی در تهران جانشین او شد.

روزنامه نیویورک تایمز درگزارشی در این باره نوشت: عملکرد سنوار در هفته‌های اخیر سختگیرانه‌تر شده و مذاکره‌کنندگان آمریکایی بر این باورند که حماس فعلا قصدی برای رسیدن به توافقی با اسرائیل ندارد.

از سوی دیگر، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز پیشنهادات را در مذاکرات آتش‌بس رد کرده و شروطی را مطرح کرده که مذاکرات را دشوارتر کرده است. ارزیابی مقامات آمریکایی در این باره این است که او در اصل، نگران بقای سیاسی خود است و احتمالا، آتش‌بس در غزه را به نفع خود نمی‌بیند.

نیویورک تایمز: یحیی سنوار زنده و مصمم‌تر از پیش برای آسیب زدن به اسرائیل است
«یحیی سنوار» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در غزه، آوریل ۲۰۲۳

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: ارتباط سنوار با تشکیلاتش در غزه دشوار شده و مقامات اسرائیلی و آمریکایی می‌گویند، او استفاده از کالاهای الکترونیکی را مدت‌ها است که متوقف کرده و از طریق یک شبکه انسانی پیام‌رسانی با اعضای تشکیلاتش ارتباط برقرار می‌کند.

اقدامات و انگیره‌های او از مواردی است که جامعه اطلاعاتی آمریکا مدت‌ها بر آن متمرکز بوده است. اما این سرویس‌های جاسوسی پس از ۷ اکتبر کار بر روی این رهبر حماس را افزایش داده و به طور متمرکز درباره او تحقیق می‌کنند و او را تحت تعقیب قرار داده‌اند.

مقامات آمریکایی صحبتی درباره اطلاعاتی که اخیرا، درباره او گردآوری شده نمی‌کنند اما نظرشان این است سختگیری‌های بیشتر در رفتار او از مواضع او در مذاکرات و گزارش‌های محرمانه بر می‌آید.

با این حال، در این گزارش آمده است: برخی مقامات اسرائیلی هنوز درباره زنده بودن سنوار تردید دارند. مقامات آمریکایی و اسرائیلی مدعی هستند هنوز شواهد قطعی مبنی بر زنده بودن او وجود ندارد. چند ماه است که هیچ فایل صوتی یا ویدیویی ضبط‌ شده از او وجود ندارد.

نیویورک تایمز: یحیی سنوار زنده و مصمم‌تر از پیش برای آسیب زدن به اسرائیل است
غیرنظامیان، قربانیان اصلی حملات رژیم صهیونیستی در غزه

حزب‌الله لبنان در ۱۳ سپتامبر (۲۳ شهریور) نامه‌ای را منتشر کرد که سنوار در حمایت از شهید «سید حسن نصرالله» دبیرکل پیشین حزب‌الله فرستاده بود. برخی گفتند که این نامه بیرون از غزه و توسط شخص دیگری با تایید سنوار نوشته شده است. این نامه برخلاف دیگر پیام‌ها و نامه‌هایی که مستقیما تایید شده بود از طرف او ارسال شده، دست‌نویس نبود.

نیویورک تایمز نوشت: اما مقامات آمریکایی می‌گویند، هیچ شواهدی دال بر مرگ او وجود ندارد و در واقع، مقامات ارشد آمریکایی گفته‌اند فکر می‌کنند او زنده است و تصمیماتی جدی برای حماس اتخاذ می‌کند.

سنوار مخفی است و به نظر می‌رسد که می‌داند نیروهای اسرائیلی در حال نزدیک‌ شدن به او هستند. ادعا شده که آن‌ها در اوت گذشته به او نزدیک شده بودند. «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز مدعی شده بود که نیروهایش نشانه‌هایی پیدا کرده‌اند که نشان می‌دهد این رهبر حماس در تونل‌های زیر رفح در جنوب غزه بوده است.

همچنین در این مطلب اشاره شده است: در حالی که راهبرد سنوار در حال حاضر مشخص نیست، اما ممکن است در نهایت موفق شود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.