این‌بار هم نوسانات هیجانی ارز مانند دفعات قبل مهار می‌شود

کاظم مرتاض، عضو کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی ایران در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری خبرآنی، در واکنش به عملیات وعده صادق 2 و اقتدار بازارساز در روند مدیریت با توجه به تجارب قبلی اظهار داشت: بی‌تردید اینبار هم نوسانات بازار ارز فروکش خواهد کرد و این موج هیجانی خیلی زود مهار می شود. این ادعا در حالی مطرح می شود که عملکرد دولت و بانک مرکزی در تامین و تخصیص نیازهای بازار تاکنون خوب بوده و همین موضوع اجازه نمی‌دهد نوسانات ادامه‌دار و طولانی باشد.

وی با اشاره به اتفاقات و تنش‌های قبلی و تاثیر کوتاه مدت آن بر بازار گفت: اتفاقی که رخ داده دقیقا همان تبعات مقطعی و تجربه بعد از عملیات وعده صادق 1 است. در آن زمان نرخ ارز در کانال‌های تلگرامی و شبانه تا حدود 70 هزار تومان نیز بالا رفت و دلالان و سودجویان اقدام به نرخ‌سازی کردند؛ اما این فضاسازی هیجانی خیلی زود و بعد از چند روز مهار شد و قیمت ارز به سطح قبلی برگشت.

این فعال اقتصادی با تاکید بر اینکه مردم ناآگاه در چنین شرایطی به سادگی طعمه فریب دلالان خواهند شد، گفت: افرادی که بدون تخصص و آگاهی، تحت تاثیر اخبار منفی و فضاسازی دلالان بازار ارز قرار می گیرند، بدون تردید متضرر خواهند شد و فقط جیب نوسان‌گیران را پر خواهند کرد. بیرون آوردن سرمایه از بازارهای دیگر و ورود ناآگاهانه به بازار ارز چیزی به جر ضرر و زیان به دنبال ندارد و فقط به از دست دادن سرمایه منتهی می‌شود.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.