کوچکی نژاد:کوتاهی بانک‌ها در ارائه وام /بانک مرکزی نظارت کند

جبار کوچکی نژاد عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ‌پایگاه خبری خبرآنی، درباره مشکلات مردم برای اخذ وام‌های ازدواج و مسکن، گفت: بانک‌ها در پرداخت وام‌های تکلیفی مانند وام ازدواج و مسکن کوتاهی می‌کنند که انتظار می‌رود بانک مرکزی به این مسئله رسیدگی کند و منابع لازم نیز تامین شود.

وی همچنین درباره مشکلات تولیدکنندگان در زمینه اخذ وام از بانک‌ها، گفت:در حال حاضر وقتی یک تولید کننده بخواهد برای توسعه خط تولید از بانک‌ها وام دریافت کند، با سنگ اندازی بانک‌ها مواجه می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان کرد: در حالی که مردم برای اخذ وام‌های خرد و تکلیفی و همچنین تولید کنندگان برای اخذ تسهیلات از بانک‌ها دچار مشکل می‌شوند که ما شاهد هستیم که برخی از بانک‌ها وام‌های میلیاردی به کارمندان خود می‌دهند.

کوچکی نژاد با تاکید بر اینکه مردم برای دریافت وام‌های خرد با مشکلات زیادی مواجه هستند و برخی از بانک‌ها با بهانه‌هایی بر سر راه متقاضیان وام سنگ اندازی می‌کنند، گفت: وقتی مردم متوجه می‌شوند که بانک‌ها به کارمندان خود وام‌های میلیاردی ارائه می‌دهد دچار نارضایتی و ناراحتی می‌شوند این رفتار همچنین می‌تواند موجب بی‌اعتمادی مردم به نظام بانکی شود.

لذا ما باید تلاش کنیم تا سرمایه اجتماعی افزایش پیدا کند و بانکها باید در این بخش به وظایف خود عمل کنند.

انتهای‌پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.