قهرمانی شامیل ممدوف و شکست اوچیر در جام برادران خادارتسف

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی، تورنمنت بین‌المللی برادران خادارتسف که با حضور تعداد زیادی از مدعیان کشتی روسیه و کشتی‌گیرانی از مغولستان، آذربایجان، بلغارستان، قرقیزستان، اسلواکی، تاجیکستان و ... در ولادی قفقاز به انجام رسید، با قهرمانی شامیل ممدوف نفر سوم سال 2023 جهان در بلگراد همراه بود.

شامیل ممدوف یکی از معدود روس‌های عنوان‌داری بود که از سوی IOC مجوز شرکت در المپیک را دریافت کرد اما فدراسیون کشتی روسیه در پی محرومیت ستارگانش، تصمیم گرفت این المپیک را تحریم کند. ممدوف به صورت جداگانه به کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد که می‌خواهد از سهمیه خودش استفاده کرده و در پاریس کشتی بگیرد که این موضوع باعث بهت و سردرگمی مامیاشویلی رئیس فدراسیون کشتی این کشور شد.

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد روس‌ها به هرطریق ممکن، ممدوف را از شرکت در المپیک منع کردند و اعلام شد او به دلیل مصدومیت به پاریس نخواهد آمد.

این کشتی‌گیر که از مدعیان مدال وزن 65 کیلوگرم است، در تورنمنت برادران خادارتسف با شکست مارات فادزائف به عنوان قهرمانی رسید.

در وزن 57 کیلوگرم نیز ناچین مانگوش با عبور از اسلام بازرگانوف آذربایجانی مدال طلا گرفت. طلای وزن 61 کیلوگرم نیز از آن الیک خادارتسفی شد که 8-4 عباس گادژی ماگمادوف را برده بود و دارنده یک طلا و یک نقره این وزن جهان، در پی اعتراض به داوری، همراه با مربی‌اش دیسکالیفه شد.

در وزن 70 کیلوگرم نیز عبدالمجید کودیف کشتی‌گیر روسی‌الاصل تیم ملی تاجیکستان قهرمان شد، او تولگا تومور اوچیر مغولی که یکی از خوب‌های 65 کیلوست را در فینال شکست داد.

از دیگر فینال‌های این تورنمنت می‌توان به قهرمانی باتیربک تساکولوف از اسلواکی در 92 کیلوگرم اشاره کرد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.