اشتغال جوانان بیکار با واردات تکنولوژی

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری خبرآنی، در سال‌های اخیر افزایش عرضه نیروی جوان به بازار کار مشکل اشتغال کشور را دو چندان کرده است. از این رو جویندگان کار به ویژه جوانان برای یافتن شغل به روش‌های مختلفی اقدام می‌کنند.در این میان دفاتر کاریابی به عنوان بازوان اجرایی وزارت کار از جمله ابزارهای کارآمدی هستند که با ورود خود به بازار کار و شناسایی فرصت‌های شغلی می‌توانند تأثیر مناسبی در کاهش هزینه‌ جستجوی شغل ایفاء کنند.

شهر تهران از لحاظ موقعیت سیاسی به خاطر پایتخت بودن و وجود سفارت‌خانه‌ها، به لحاظ اقتصادی به دلیل وجود کارخانجات، موقعیت‌های صنعتی و مهاجرت افراد از سایر استان‌ها برای پیدا کردن شغل، از بازار کار بالایی برخوردار است. به دلیل وجود مشاغل متنوع در این شهر، افراد می‌توانند در تمامی رشته‌ها و شغل‌های متفاوت استخدام شده و مشغول به کار شوند.

محمد آذر پناه، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، از فعالیت 85کاریابی بین‌المللی در این استان خبر داد.

محمد آذر پناه با تاکید بر نقش مهم این کاریابی‌ها در ایجاد فرصت‌های شغلی برای نیروی کار متخصص، اظهار داشت: وجود این تعداد کاریابی بین‌المللی، فرصت مطلوبی برای نیروی متخصص ایرانی است تا بتوانند در فرصت‌های شغلی و پروژه‌های بین‌المللی مشارکت کرده و تجربیات خود را افزایش دهند.

وی افزود: کاریابی های بین المللی می‌توانند علاوه بر کمک به اشتغال جوانان بیکار به انتقال تکنولوژی و دانش فنی از کشورهای پیشرفته به ایران نیز کمک کند.

آذرپناه با اشاره به ظرفیت های باقوه مهاجرت شغلی نیروی انسانی، افزود: نیاز است کاریابی‌های بین المللی به گونه ای عمل کنند که ضمن مراقبت از بازار کار داخلی و پرهیز از خروج نیروی کار تخصصی مورد نیاز کشور از بازار کار داخلی، سهم مناسبی از فرصت‌های شغلی موجود در بازار بین المللی برای نیروهای تخصصی مازاد بر نیاز داخلی کسب کنند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران تصریح کرد: کاریابی‌های بین المللی باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که نیروی کار اعزام شده پس از کسب تجربه و ارتقای سطح مهارت‌ها، به کشور بازگردند و از دانش و تجربیات خود برای توسعه کسب و کارهای جدید در کشور استفاده کنند و به عبارتی همکاری مناسبی با کاریابی‌های داخلی در راستای ایجاد فرصت‌های بازگشت و جذب مجدد متخصصین در بازار کار داخل کشور را مورد توجه جدی قرار دهند.

آذرپناه با اشاره به اهمیت حفظ و تقویت نیروی انسانی متخصص در کشور، تاکید کرد: خروج نیروی انسانی متخصص از کشور، یکی از چالش‌های جدی در حوزه اشتغال است و باید تلاش کنیم تا با ایجاد شرایط مناسب تا حد ممکن از مهاجرت این نیروها جلوگیری کرده و آن‌ها را به ماندن در کشور ترغیب کنیم.

وی افزود: افزایش تعداد کاریابی‌های بین‌المللی در تهران، نشان از پتانسیل بالای نیروی کار ایرانی در سطح جهانی دارد که با برنامه‌ریزی دقیق و ایجاد مشوق‌های مناسب، می‌توان از این فرصت برای توسعه نیروی انسانی متخصص و پیشرفت و ارتقای سطح بازار کار کشور استفاده کرد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.