سقوط هیمنه پیجری و بازگشت انتفاضه

به گزارش ‌پایگاه خبری خبرآنی، محسن سلگی در خصوص حمله موشکی ایران به رژیم غاصب قدس طی عملیات وعده صادق 2، نوشت:

1. پیچیده بودن عملیات؛ ترکیب عملیات سایبری علیه گنبد آهنین، سامانه پیکان و فلاخن دیوید در لحظه شلیک موشک‌ها

اقدام ایران هم در عملیات سایبری که سبب سردرگمی سامانه های پدافندی رژیم شد، خط بطلانی بر قدرت سایبری رژیم غاصب بود که پس از عملیات بزدلانه پیجری، برخی را دچار گمان برتری بلامنازع  رژیم از حیث الکترونیک کرده بود.

2. خارج از انتظار بودن سطح، عمق و دقت عملیات

علیرغم اطلاع یافتن رژیم از عملیات ایران از طریق آمریکا (آمریکا از طریق کشورهای منطقه که ایران به آنها هشدار داده بود)، از نفس واکنش ایران  شگفت زده شدند. رسانه های بیگانه و ضدانقلاب مدام می گفتند که ایران پس از حذف سید حسن نصرالله واکنشی نخواهد داشت. رسانه ای مانند ایران اینترنشنال در برنامه های مختلف از جمله گزارش مجتبا.پ می گفت ایران سید حسن نصرالله را فروخته است.
اصابت حداکثری موشک ها به اهداف نیز عامل شگفتی دشمن شد. در گزارش های آنها از تعداد موشکهای اصابت کرده آشفتگی و ترس تحمیل شده از سوی ایران،
مشهود بود. خبرنگار ارشد بی بی سی در سرزمینهای اشغالی ضمن اعتراف به اصابت حداکثری می گفت سامانه گنبد آهنین به سبب هوشمندی و اینکه می داند موشک ها بر منطقه مسکونی فرود نمی آیند، آنها را رها می کند. چیزی که اذعان مقامات ارتش رژیم به کلی برخلاف آن است.
مجری ایران اینترنشنال(فرداد.ف) در حالی که در ابتدای حمله ایران، شبکه متبوع او صحنه های اصابت پیاپی موشک های ایران را نشان می داد، مدعی شد تنها یک موشک اصابت کرده است. در حالی که تصویر به وضوح باران موشک و جشنواره اصابت آنها را فریاد می زد. اما کارشناس ثابت این شبکه فرزین. ن از اصابت تعداد بالایی از آنها گفت. همچنین بیشتر کارشناسان این شبکه دست کم اعتراف کردند که تعداد اصابت ها بیشتر از وعده صادق 1 بوده است.

3. جوانمردانه بودن و صراحت زبان و اقدام

 برخلاف رژیم غاصب که همچنان به جای وعده حمله به ایران، تهدید به حذف فیزیکی مقامات آن می کند، یا به کشتار غیرنظامیان ادامه می دهد، ایران در عملیاتی دقیق ضمن اعتبارزدایی از امنیت پایتخت رژیم، اما غیرنظامیان را هدف نگرفت.  

4. توان شناسایی و اطلاعاتی ایران

قدرت نمایی ایران حتی در انهدام اهداف متحرک (صفوف زرهی رژیم در مرز غزه)، اطلاع دقیق ایران از اماکن نظامی و امنیتی رژیم و اینکه کدام عملیات رژیم از کدام پایگاه هوایی صورت گرفته است، شگفتی کارشناسان را در پی داشت. به طوری که یکی کارشناسان بی بی سی که در استودیوی این سمیه حاضر شده بود، به نکات مشابهی اعتراف کرد.

5. هماهنگی دقیق و انسجام جبهه مقاومت در حمله همزمان به رژیم

هماهنگی بی نظیر و حتی بی سابقه نیروهای مقاومت نشان داد که سازمان مقاومت علیرغم حذف برخی فرماندهان قوی تر شده است.  

6. بازگشت انتفاضه و عملیات استشهادی

 عملیات منجر به کشته شدن 8 نفر در تل آویو، حمله به سفارت رژیم در استکهلم، انفجار دو بمب در برابر سفارت رژیم در کپنهاک دانمارک، سبب انفعال و ترس بیشتر رژیم در واکنش به ایران شده است. اما مهمتر از این، نوید بازگشت انتفاضه به معنای کلاسیک آن است؛ معنایی که خبر از مردمی ترشدن و وسعت بیشتر مقاومت می دهد. اسرائیل از این پس نمی داند در کدام جبهه باید بجنگد و این مهمترین اتفاق دیشب بود؛ هرچند بنیاد آن حمله موشکی ایران بود اما این همان دینامیت اصلی تعبیه شده در ساختار صهیونیسم است که منجر به فروپاشی نهایی آن خواهد شد.
می دانیم که انتفاضه در معنای وسیع شامل عملیات 7 اکتبر می شود اما انتفاضه به معنای کلاسیک، بیشتر خصوصیات ممتاز خود را در انتفاضه اول و دوم باز می یابد. حتی تظاهرات ضداسرائیلی در آمریکا یادآور خصوصیت ذاتی انتفاضه که همانا مردمی بودن و تنوع روش است، بود.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.