واکنش نمایندگان به حمله موشکی سپاه به سرزمین‌های اشغالی

به گزارش خبرنگار پارلمانی ‌پایگاه خبری خبرآنی،؛ شامگاه سه‌شنبه (دهم مهر ماه) بود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عملیات وعده صادق 2 که در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی در ترور شهید هنیه، شهید سید حسن نصرالله و همچنین شهید سردار عباس نیلفروشان و به منظور پاسخ به جنایات این رژیم علیه مردم غزه و لبنان، حملات سنگین موشکی را با استفاده از انواع مختلف موشک‌های بالستیک ایرانی به سوی سرزمین‌های اشغالی انجام داد.

طبق اعلام فرماندهان سپاه در این عملیات بیش از 200 فروند موشک شلیک شد که بیش از 90 درصد به اهداف خود یعنی چندین پایگاه نظامی، اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی با موفقیت اصابت کرد.

نمایندگان در واکنش به حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی مطالبی را در فضای مجازی، جلسه علنی مجلس و همچنین در گفت‌وگو‌هایی مطرح کردند که در ادامه می‌خوانیم:

*قالیباف:جوان ایرانی بر بزرگترین قدرتهای دنیا برتری دارد

بنابراین گزارش، محمدباقر قالیباف رئیس قوه مقننه در جلسه علنی امروز در نطق پیش از دستور خود بیان کرد: امروز دنیا شاهد است که قدرت جوانان ایرانی، هنگامی که با باور به سنت‌های الهی همراه می‌شود، بر بزرگ‌ترین قدرت‌های نظامی دنیا برتری دارد.

رئیس مجلس همچنین گفت: به آمریکا توصیه می‌کنیم که قلاده سگ هار خود را محکم کند تا نه به خود لطمه بزند و نه صاحب خود را به دردسر بیندازد.

*میرمحمدی: ممنون سپاه هستیم

در ادامه جلسه نیز برخی از نمایندگان نسبت به حمله موشکی سپاه واکنش نشان دادند که سید جلیل میرمحمدی در این باره اظهار کرد: پاسخ قاطع و دشمن شکن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و هدیه‌ی جانانه‌ای که به روح پاک همه شهدا به ویژه سید مقاومت هدیه شد را از طرف همه نمایندگان مجلس به رهبری و به مردم عزیز ایران و به همه مظلومان جهان اسلام و مستضعفان جهان تبریک می‌گویم.

وی با تقدیر از اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دست سپاه پاسداران درد نکند؛ ممنون آنها هستیم که دل مردم ایران را شاد کردند خدا دل همه‌شان را شاد کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قطعاً دشمن نابکار، اسرائیل خونخوار بداند که اگر بخواهد کوچک‌ترین تهدیدی داشته باشد ان‌شاءالله با پاسخ ویرانگر سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی روبرو خواهد شد.

*زنگنه: ان‌شاءالله عمر رژیم صهیونیستی کمتر از پیش‌بینی مقام معظم رهبری خواهد بود

همچنین محسن زنگنه در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس در واکنش به پاسخ جمهوری اسلامی ایران به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی عنوان کرد: از طرف ملت عزیز ایران، از دلاورمردان و فرماندهان عزیز و شجاع و بصیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی و ستاد مشترک صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی تصریح کرد: اقدام دیشب دلاور مردان هوافضای جمهوری اسلامی بار دیگر اثبات کرد که بصیرت، آگاهی، صبر مومنانه و عقلانیت انقلابی قطعاً در برابر ترورهای کور و شاخ و شانه کشیدن‌های بی‌حاصل رژیم صهیونیستی می‌تواند کشتی نظام و انقلاب اسلامی را به سرمنزل مقصود برساند و ان‌شاءالله عمر این رژیم کمتر از پیش‌بینی مقام معظم رهبری خواهد بود.

*بیاتی: اقدام سپاه بسیار به موقع بود

در ادامه نیز ولی‌الله بیاتی در واکنش به پاسخ جمهوری اسلامی ایران به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی با بیان اینکه «از اقدام به موقع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکر می‌کنیم»، اظهار کرد: دیشب مشخص شد که چقدر مردم دنیا از رژیم صهیونیستی متنفر هستند.

وی تصریح کرد: جشن و پایکوبی که دیشب مردم ایران و مردم کشورهای مختلف داشتند حاکی از این است که اقدام سپاه بسیار به موقع بود که جای تقدیر و تشکر دارد.

*سلیمی: بلوف نمی‌زنیم/ اسرائیل دست از پا خطا کند با پاسخ دردناک‌تر مواجه می‌شودل

علاوه بر این علیرضا سلیمی در این جلسه در تذکری ضمن قدردانی از عملیات شب گذشته موشکی سپاه و نیروهای مسلح گفت: صهیونیست‌ها و اربابان آنها تنها گوشه‌ای از قدرت نظامی ما را دیدند.

وی اضافه کرد: ما بلوف نمی‌زنیم اسرائیل و باند تبهکارش به راستی که تار عنکبوتی بیش نیستند و دیشب این مساله نشان داده شد.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر اسرائیل دست از پا خطا کند پاسخ دردناک‌تری دریافت خواهد کرد.

*سراج: وعده صادق فقط یک سیلی بود نه انتقام

نماینده تهران در مجلس گفت: رژیم مستکبر آمریکا و سگ هارش در منطقه بداند جمهوری اسلامی شروع کننده هیچ جنگی نبوده و نیست. وعده صادق فقط یک سیلی بود نه انتقام اما اگر شروع کنید پایانش با ایران اسلامی است.

*پاک‌مهر: هراسی از گنبد آهنین نداریم

علاوه بر این نماینده بجنورد در مجلس نیز با تاکید بر اینکه دوران بزن در رو گذشته است، گفت که ما به دنیا ثابت کردیم که مدافع آرمان فلسطین و پشتیبان جبهه مقاومت هستیم و هراسی از گنبد آهنین نداریم.

*گودرزی: مجلس تمام قد پشتیبان انجام عملیات وعده صادق 2 است

عباس گودرزی عضو هیات رئیسه مجلس هم تاکید کرد که مجلس تمام قد پشتیبانی تصمیم شورای عالی امنیت ملی کشور و نیروهای مسلح در انجام عملیات وعده صادق 2 است.

*سنگدوینی: عملیات موشکی ایران دفاع مشروع در برابر تعرض به حاکمیت مرزی ایران بود

به گزارش خبرآنی، نماینده گرگان در مجلس گفت که عملیات موشکی ایران به رژیم صهیونیستی پاسخ قاطع و قانونی و در دفاع مشروع در برابر تعرض به حاکمیت مرزی ایران بود.

*فلاح: تسلی دل ما بعد از رفتن حاج قاسم اقامه نماز در قدس شریف است

مهدی فلاح نماینده رشت در همین باره اظهار کرد تسلای دل ما زمانی است که مطمئن شویم که کودکان فلسطینی، سوری، لبنانی، یمنی و عراقی و دیگر کشورها قلب‌های کوچک‌شان از اضطراب پارس سگ هار منطقه در آرامش است و ان‌شاءالله با شجاعت پاسداران اسلام این آرامش ابدی شود.

*جعفری آذر: آخرین سال‌های نکبت بار رژیم صهیونیستی درحال گذر است

همچنین جعفری آذر نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: خدا قوت و آفرین بر نیروهای مسلح سپاه عزیز و ارتش قهرمان که یک بار دیگر دل امام (ره) و انقلاب و رهبری و ملت ایران و امت اسلام را شاد کردند و به یاوه‌سرایی سرکرده فرقه تبهکار صهیونیستی پاسخ محکم دادند.

*حسینی: ما جنگ‌طلب نیستیم اما از خود دفاع می‌کنیم

در واکنش به پاسخ سپاه پاسدران به رژیم اسرائیل حسینی نماینده شیراز در مجلس تاکید کرد که ما جنگ طلب نیستیم اما از خودمان دفاع می‌کنیم. عملیات وعده صادق 2 هم نشان داد که اگر شرارت‌ها ادامه پیدا کند صرفا فرایند نابودی رژیم صهیونیستی سریع‌تر خواهد بود.

بشیری: کارفرمایان رژیم صهیونیستی خود را به دیوان کیفری بین‌المللی تسلیم کنند

بشیری نماینده پاکدشت در مجلس هم تصریح کرد : به سردمداران آمریکا و کارفرمایان قتل و کشتار مردم مظلوم غزه و لبنان تذکر می‌دهم که از انشای نسخه‌های جنایتکارانه و کشتار مردم بی پناه برای پیمان‌کاران دیوانه و خون‌آشام حاکم بر رژیم اشغالگر خودداری کنند و آنان نیز از ادامه قتل عام مردم اجتناب کنند و خود را جهت محاکمه به دیوان کیفری بین المللی تسلیم کنند.

*بامری: وعده صادق 2 آغازی برای پایان رژیم صهیونیستی بود

در ادامه واکنش‌ها نیز رحمدل بامیری نماینده ایران‌شهر گفت: وعده صادق 2 آغازی بود برای پایان رژیم صهیونیستی و اگر دست از پا خطا کند قطعاً با پیروزمندی رزمندگان اسلام و ایران عزیز از روی زمین محو خواهند شد.

*شریعتی: به رژیم صهیونیستی برای انجام هرگونه اقدام متقابل هشدار می‌دهیم

نماینده مردم تهران در مجلس هم گفت: به رژیم صهیونیستی و آمریکا هشدار می‌دهیم که اگر اقدامی کنند تمام منافع نظامی، امنیتی و اقتصادی آنها در سراسر منطقه اهداف مشروع بوده و جزء اهداف نیروهای مسلح جبهه مقاومت به ویژه نیروهای مسلح ما قرار خواهد گرفت.

همچنین به دنبال حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی تعدادی از نمایندگان مطالبی در فضای مجازی و صفحات شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کردند که در ادامه می‌خوانیم:

ابراهیم عزیزی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی: «روز گذشته با اقدامی کوبنده، انتقام شهدای مظلوم جبهه مقاومت از رژیم صهیونیستی گرفته شد. رژیم کودک کش دست از پا خطا کند، انتقام بعدی به مراتب ویرانگرتر، کوبنده تر و محکم تر خواهد بود.»

علیرضا سلیمی سخنگوی هیات رییسه مجلس:« اقای نتانیابو ...جوجه را آخر پاییز می شمارند.انتقام دردناک‌تری را به انتظار بنشین. فعلا اندکی از درد زوزه بکش تا بعد ....»

مجتبی یوسفی عضو هیات رییسه مجلس: «فرزندان حیدر کرار خیبر خیبر یا صهیون سر می‌دهند و به خونخواهی مهمان و سید الشهدای مقاومت ، طوفان به پا می‌کنند. یا حیدر (ع)»

محمدرضا احمدی نماینده رشت: « بارش آتشین موشک های ایرانی بر قلب شیاطین صهیون ‏این گوشه کوچکی از قدرت موشکی ایران و نیز گوشه کوچکی از ضعف و سستی اشغالگران است ان‌شالله این باران مبارک هر شب در اسرائیل تداوم خواهد داشت.»

الهام آزاد نماینده نایین: «امشب دندان های سگ هار صهیونیست در هم شکسته شد و اشغالگران در کنار گنبد آهنین نظاره گر نتیجه شرارت خود بودند. این زبانی است که دشمن به خوبی میفهمد. موشک ها با اسرائیل مذاکره خواهند کرد.»

مصطفی نخعی نماینده نهبندان: «این فقط فروریختن آتش موشک های ایرانی نیست ‏فروریختن هیمنه پوشالی صهیونیسم است. توهم قدرتی که با بمباران مردم بی دفاع به آنها دست داده بود با بارانی از موشک شسته شد.»

ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف آباد: «با سگ هار زنجیر پاره کرده نمیتوان با ملایمت صحبت کرد. داغی آتش و شعله موشک زبانی است که اسرائیل آن را کاملا میفهمد. ما منتظر حماقت وحوش صهیونیسم هستیم تا حیفا و تل آویو را با خاک یکسان کنیم.»

فتح الله توسلی نماینده بهار و کبودرآهنگ: «فرق بین پیروان اهل بیت ع با صهیونیست ها در انتخاب هدف است:.صهیونیست ها منازل مسکونی مردم در ضاحیه و جنوب لبنان و غزه را با بمبهای سنگر شکن تخریب می کنند و موشک‌های دوربرد ایران سنگرها و پایگاه‌های صهیونیست ها را.»

احمد نادری عضو هیات رییسه مجلس: «احسنت بر شیربچه‌های سپاه و جای حاج‌قاسم و سیدحسن تهرانی مقدم خالی.اگر این حمله را بلافاصله بعد از شهادت اسماعیل هنیه انجام می دادیم، شاید مسیر بحران شامات به سمت دیگری می‌رفت و اکنون سیدحسن در میان ما بود.اگر آمریکا و نوکران منطقه‌ای غلطی کنند، منطقه به آتش کشیده خواهد شد.»

جعفر قادری نماینده شیراز: «امشب را در تقویم ثبت خواهیم کرد. شبی که ⁧صهیونیسم‌ها⁩ دانستند در مقابله با ایران گنبد آهنین، سقفی پوشالی بیش نیست و اسرائیل در لبه پرتگاه نابودی است.این تازه شروع انتقام است. شب های آرام تل آویو به پایان رسیده.»

جبار کوچکی نژاد نماینده رشت: «غرش موشک‌های ⁧سپاه همیشه پیروز⁩ دل‌ مردم ایران و طرفداران مقاومت در دنیا را شاد کرد.»

کمال حسین‌پور نماینده پیرانشهر: «این وضعیت هر شب کودکان غزه در یک سال گذشته است است. طعم ترس و آتش و گلوله را بچشید صهیونیست های کثیف و کودک کش.»

علیرضا عباسی نماینده کرج:«‏ای باند ‌ترور و کودک‌کش صهیونی! هرجا که باشید و با گنبدهای آهنین و حامیان جهانی‌تان حفاظت شوید، جنود خدا شما را به کام مرگ برده و انتقام مظلومان فلسطین، لبنان، شهدا و رهبران مقاومت را از شما و حامیانتان گرفته و خواهند گرفت.»

حسن قشقاوی نماینده رباط کریم:«اوست کسی که از میان اهل کتاب کسانی را که کفر ورزیدند در نخستین اخراج بیرون کرد؛ گمان نمیکردید که بیرون روند و خودشان گمان داشتند که دژهایشان در برابر خدا مانع آنها خواهد بود [ولی] خدا از آنجایی که تصور نمیکردند بر آنان درآمد و در دلهایشان بیم افکند. (سوره حشر آیه2)»

علی بابایی کارنامی نماینده ساری: « دل و جان صهیونیست‌ها لرزید و دل ملت های مقاوم گرم شد، امشب صهیونیست‌ها از ترس به پناهگاه گریختند و ملت های مقاوم از شادی به خیابان‌ها آمدند. امشب صهیونیست‌ها نابودی را از همیشه به خود نزدیک تر دیده‌اند.»

محمد معتمدی زاده نماینده سیرجان: «ترس و وحشتی که بر اشغالگران صهیونیست مستولی شده ثمره جنایاتی است که سالها بر مردم مظلوم فلسطین و لبنان روا داشته اند. هیچ اشغالگری در هیچ کجای فلسطین اشغالی از آتش مقاومت در امان نیست. ظلم پایدار نمی‌ماند..»

محمد موحد نماینده کهگیلویه: «گفته بودیم دوران بزن در رو تمام شده است . صبر استراتژیک ⁧ایران مقتدر⁩ ، دشمن را به خطا انداخت. هر اشتباه محاسباتی آنان سیلی های محکمتر را بدنبال خواهد داشت.»

انتهای‌پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.