هشدار درباره تکرار فاجعه پیجرها در مورد موبایل‌های وارداتی

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری خبرآنی، اخیرا رضا تقی پور نماینده مجلس شورای اسلامی و وزیر اسبق ارتباطات در مصاحبه ای با اشاره به واقعه انفجار پیجر ها در لبنان، از احتمال وقوع این امر برای تلفن های همراه وارداتی خصوصا برند آیفون خبر داد.

وی در این رابطه گفت: اتفاق پیجر ها ممکن است برای آیفون های موجود در ایران رخ دهد. البته یک شرکت معتبر آبروی حرفه ای خود را اینگونه هزینه نمی کند ولی در لبنان چنین اتفاقی افتاد.

احتمال وقوع حادثه های انفجار پیجر ها برای آیفون های رفرش و ریپک

نکته ای که در اینجا باید به آن اشاره کرد این است که یکی از دلایلی که احتمال دستکاری یا هرگونه سواستفاده ای از گوشی های وارداتی (خصوصا برند آیفون) را افزایش میدهد، نبود نمایندگی رسمی این برند ها در داخل کشور است.

به هر حال اگر نمایندگی رسمی برندهای تلفن همراه در داخل کشور وجود داشته بشند، می تواند انتظار رفتارهای مسئولانه تری در خصوص حوادثی شبیه انفجار پیجر ها داشت. همچنین لازم به ذکر است احتمال وقوع چنین حادثه هایی در تلفن های رفرش و ریپک به شدت بالاتر از تلفن های اصلی و با اصالت است.

اما نکته دوم که باید به آن اشاره کرد این است که احتمال دستکاری و وقوع حوادثی شبیه انفجار پیجر ها در تلفن های همراه odm است.گفتنی است، در روش تولید تلفن همراه با برون سپاری (odm)  به سفارش شرکت مادر که شرکتی داخلی است، یک شرکت خارجی محصول را تولید می کند و برند شرکت مادر روی آن محصول درج می شود. طبیعتا در این حالت نیز امکان دستکاری و نفوذ در تلفن های همراه تولید شده به شدت بالا است.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.