آمادگی کره‌جنوبی برای خروج شهروندانش از غرب آسیا

رئیس‌جمهور کره جنوبی در میان بالا رفتن تنش‌ها در منطقه در پی حمله موشکی گسترده ایران به اراضی اشغالی در پاسخ به اقدامات متجاوزانه و تروریستی تل‌آویو، دستور اعزام هواپیمایی نظامی به منطقه برای تخلیه شهروندان نظامی خود را صادر کرد.

به گزارش خبرآنی، دفتر ریاست‌جمهوری کره جنوبی اعلام کرد که «یون سوک یول» امروز (چهارشنبه)در میان تنش‌های منطقه غرب آسیا، دستور اعزام فوری یک هواپیمای جنگی را برای انتقال شهروندان کره جنوبی از این منطقه صادر کرد.

شامگاه گذشته، ایران در پاسخ مشروع به اقدام تروریستی و نقض حاکمیت ملی ایران از سوی رژیم صهیونیستی که منجر به شهادت «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی پیشین جنبش حماس در تهران، شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در بیروت و سردار «عباس نیلفروشان» مشاور ارشد نظامی ایران در لبنان شد، اراضی اشغالی را طی عملیات «وعده صادق ۲» هدف موشک‌های خود قرار داد.

رژیم صهیونیستی طی روزهای اخیر، حملات به جنوب لبنان را به بهانه تضعیف تضعیف حزب‌الله تشدید کرده است.

خبرگزاری یونهاپ گزارش داد که یون در نشستی اضطراری با مقامات ارشد دولت درباره تدابیر لازم برای تامین امنیت شهروندان کره‌ای در منطقه و به حداقل رساندن تاثیر حملات موشکی ایران به اراضی اشغالی بر اقتصاد و تامین انرژی گفت‌وگو کرد.

«جونگ هیون جون» سخنگوی ریاست جمهوری کره‌جنوبی در یک نشست خبری گفت: رئیس‌جمهور با تاکید بر این که حفاظت از شهروندانمان در اسرائیل و در غرب آسیا یکی از اولویت‌های اصلی است، دستور اعزام فوری یک هواپیمای نظامی برای تخلیه شهروندان کره‌ای را داد.»

به گفته وزارت امور خارجه کره جنوبی، تا امروز، حدود ۱۳۰ شهروند کره‌ای در لبنان، ۱۱۰ نفر در ایران و ۴۸۰ نفر دیگر از آن‌ها در اراضی اشغالی هستند.

رهبر سئول همچنین به دولت دستور داده که به صورت ۲۴‌ ساعته خطرات مرتبط با این تحولات را ارزیابی کرده و تدابیر «پیشدستانه‌ای» برای به حداقل رساندن تاثیر درگیری‌های منطقه غرب آسیا بر اقتصاد کره اتخاذ کنند. او افزود: امنیت در منطقه غرب آسیا، مستقیما با قیمت نفت مرتبط است و بر تامین انژری و زنجیره تامین ما اثر می‌گذارد.

کره جنوبی چهارمین واردکننده بزرگ نفت خام در دنیا است که بیشتر آن را از غرب آسیا وارد می‌کند.

«عباس عراقچی» وزیر امور خارجه ایران با اشاره به بیش از ۲ ماه خویشتن‌داری ایران در پی حمله تروریستی رژیم صهیونیستی و به شهادت رساندن شهید «اسماعیل هنیه» در تهران و تداوم جنگ‌افروزی این رژیم در غزه و گسترش آن به خاک لبنان که تاکنون منجر به شهادت بیش از ۴۲ هزار نفر از مردم مظلوم غزه و لبنان شده است، گفت جمهوری اسلامی ایران تنها از حق خود برای دفاع مشروع بر اساس ماده ۵١ منشور ملل متحد استفاده کرده و منحصرا پایگاه‌های نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی را مورد هدف قرار داده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در ادامه تاکید کرد: عملیات خاتمه یافته است اما اگر رژیم صهیونیستی در صدد اقدام تلافی‌جویانه برآید، پاسخ ما شدیدتر خواهد بود. جمهوری اسلامی ایران به دنبال تشدید تنش و جنگ نیست اگرچه از جنگ هراسی ندارد. ما به هر طرف ثالثی هشدار می‌دهیم که در این درگیری دخالت نکند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.