حمایت ستاد علوم و فناوری‌های شناختی از بومی‌سازی تجهیزات شناختی

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، سید محمد مهدوی، رویکرد و اولویت سیاست های این ستاد را حمایت از تولید تجهیزات و بومی سازی محصولات شناختی و ورود شرکت های خلاق و فناور این حوزه به بازار اعلام کرد.

وی در نشستی با مسوولان و متخصصان شرکت فناورفارمد تجهیز، سازنده و تامین کننده بخشی از تجهیزات و دستگاه های مورد نیاز مراکز درمانی، علمی و تحقیقاتی گفت: امروزه با تلاش‌های انجام شده در سطح کشور، ظرفیت ها و امکانات موثری در امر تربیت و تامین نیروی انسانی و ایجاد زیرساخت‌ها فراهم شده تا فرصت‌های لازم برای تولید، ساخت و بومی‌سازی تجهیزات و ابزارها به‌ویژه در حوزه های علوم شناختی و علوم اعصاب مهیا شود.

مهدوی، حمایت از مراکز و شرکت های فناور، دانش بنیان و استارتاپی در چرخه اکوسیستم شناختی برای تجاری سازی محصولات و تولیدات فناورانه شناختی، توسعه صادرات و حضور در نمایشگاه ها و گسترش تعاملات بین المللی و منطقه ای را از اولویت برنامه های ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی برشمرد و افزود: برای رونق کسب و کارها در اکوسیستم شناختی و ایجاد اشتغال، این ستاد تلاش می کند همکاری های مفید و مثبتی میان مراکز تحقیقاتی، تخصصی و دانشگاهی در حوزه های علوم شناختی برقرار و از ظرفیت ها و امکانات برای ساخت و تامین دستگاه ها و تجهیزات مورد نیاز استفاده شود.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی در این نشست همچنین خاطر نشان کرد: با هدف گسترش فعالیت های تحقیقاتی، تشویق صاحبان فناوری، توسعه کسب و کارهای حوزه شناختی و ورود صنایع و شرکت ‌های بزرگ جهت سرمایه‌گذاری بر روی ایده‌ها و استارتاپ ‌های شناختی، رویداد ملی علوم و فناوری های شناختی کاگنوپل در اصفهان برگزار شد و ستاد آماده است برای توسعه هرچه بیش‌تر کسب و کارها به ایده پردازان و فناوران و مراکز و شرکت‌های دانش‌بنیان و سازندگان تجهیزات در حوزه‌های شناختی و علوم اعصاب شناختی کمک کند.

مهندس خیریه، مدیرعامل شرکت "فارمد تجهیز" هم گفت: در حال حاضر بسیاری از مراکز تحقیقاتی دانشگاهی به دستگاه ها و تجهیزات ساخت این شرکت در حوزه علوم اعصاب مجهز شده اند و این شرکت به بسیاری از مراکز درمانی تحت نظارت دانشگاه های علوم پرشکی تجهیزات خود را ارائه می دهد.

وی با قدردانی از کمک های حمایتی ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی در پیشبرد برنامه های این شرکت گفت : هم اینک محصولات متنوعی از جمله دستگاه های ثبت نوار مغز، سنسور های بیوفیدبک فشار خون، نرم افزار توانبخشی ، ضربان قلب، تنفس و دمای پوست و تجهیزاتی در حوزه نقشه برداری مغز توسط این شرکت تولید می شود.

بازوی رباتیکی تحریک معناطیسی عمقی مغز از دستاوردهای این شرکت‌ فناور، سال گذشته در حاشیه دوازدهمین کنگره بین المللی علوم اعصاب پایه و بالینی توسط دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی رونمایی شد. بازوی رباتی در حوزه علوم اعصاب برای تحریک میدان مغناطیسی مغز کاربرد دارد.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.