انتخاب ۳۱ شرکت برای ارائه در رویداد هوش مصنوعی در کشاورزی

در رویداد هوش مصنوعی در کشاورزی ۶۵ شرکت ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۸ شرکت در بخش سخنرانی و ۱۳ شرکت در بخش نمایشگاهی حاضر شده‌اند.

به گزارش خبرآنی، رویداد هوش مصنوعی در کشاورزی با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی برگزار شد.

دکتر محمدرضا غفاری، دبیر علمی رویداد هوش مصنوعی در کشاورزی و مسؤول راه اندازی پژوهشکده‌های هوش مصنوعی و کلان داده کشاورزی، اظهار کرد: امروز هوش مصنوعی به عنوان یکی از مهم‌ترین حوزه‌هایی که آینده کشاورزی را در جهان تغییر خواهد داد،، محور گفت‌وگوی رویداد هوش مصنوعی در کشاورزی در پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی است.

وی گفت: با توجه به حجم وسیع از کلان داده‌ها و اطلاعات که در بخش‌های مختلف کشاورزی تولید می‌شود، با اطمینان می‌توان گفت هوش مصنوعی می‌تواند انقلابی در بهره‌وری و توسعه پایدار ایجاد کند و نقش کلیدی در پاسخ به چالش‌های پیش رو در بخش کشاورزی و حفظ امنیت غذایی داشته باشد.

غفاری تصریح کرد: برگزاری این رویداد برای گشودن درهای جدید در مسیر نوآوری و پیشرفت در شرایطی است که تغییرات اقلیمی و محدودیت منابع طبیعی روز به روز بیشتر ما را به چالش می‌کشند، بهره‌برداری از هوش مصنوعی می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در ارتقای بهره‌وری و کاهش مصرف منابع ایفا کند.

وی گفت: هدف برگزارکنندگان این رویداد تنها برگزاری یک گردهمایی علمی نیست؛ بلکه فرصتی برای شبکه‌سازی و ارتباط بین شرکت‌ها و کشت و صنعت‌های پیشتاز و نوآور پیشرو است. پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی این رویداد را زمینه‌ای برای ایجاد یک شبکه قوی و مؤثر میان شرکت‌ها و مؤسسات تحقیقاتی قلمداد کرده تا از این طریق دانش و تجربه در شرکت‌ها و در بین نخبگان به اشتراک گذاشته شود و به شکلی هماهنگ‌تر و مؤثرتر در مسیر استفاده از این فناوری قدم برداشته شود.

دبیر علمی رویداد هوش مصنوعی، گفت: در این دوره از رویداد که فاز اجرایی آن از تیرماه آغاز شد، ۶۵ شرکت فعال از سراسر کشور تمایل خود را برای شرکت در رویداد اعلام کردند که این نشان‌دهنده پتانسیل بالا در ایران در حوزه کشاورزی هوشمند است.

وی ادامه داد: این شرکت‌ها با دقت توسط یک تیم علمی متخصص مرتبط با هوش مصنوعی و کشاورزی مورد ارزیابی قرار گرفتند. هدف برگزارکنندگان این رویداد این بود که شرکت‌های پیشرویی انتخاب شوند که علاوه بر پتانسیل‌های فناورانه قابلیت اجرایی‌سازی ایده‌های خود را نیز داشته باشند.

به گفته غفاری، پس از این ارزیابی‌ها ۱۸ شرکت به عنوان سخنران اصلی رویداد و ۱۳ شرکت نیز در بخش نمایشگاهی انتخاب شدند.

دبیر علمی رویداد هوش مصنوعی در کشاورزی تصریح کرد: پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی برگزارکننده این رویداد با برخورداری از زیرساخت‌های پیشرفته محاسباتی و پردازشی و تیم علمی توانمند قادر است این امکان و ظرفیت را ایجاد کند تا با همراهی شرکت‌های پیشرو در این حوزه شاهد توسعه و پیاده‌سازی فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در بخش کشاورزی باشیم.

وی خاطرنشان کرد: این رویداد نقطه آغازی برای همکاری‌های نوآورانه در جایی است که استفاده از هوش مصنوعی و فناوری‌های نوین می‌تواند چالش‌های کشاورزی کشور را به فرصت‌هایی برای پیشرفت تبدیل کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.