طلای جهانی همراه دلار به خواب رفت

قیمت جهانی طلا امروز چهارشنبه (۲ اکتبر) ثابت بود، زیرا دلار آمریکا ثابت ماند و فعالان بازار منتظر اطلاعات آتی ایالات‌متحده برای بینش در مورد کاهش احتمالی نرخ بهره در اواخر سال جاری بودند.

به گزارش خبرآنی، قیمت جهانی طلا با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۶۵۸ دلار و هفت سنت در هر اونس رسید. البته پیش از این به بالاترین سطح ۲۶۸۵ دلار و ۴۲ سنت رسید. قیمت طلای آمریکا با ۰.۴ درصد کاهش به ۲۶۷۹ دلار و ۱۰ سنت رسید.

دلار آمریکا به شدیدترین رشد خود در یک هفته گذشته رسید. دلار قوی‌تر، شمش با قیمت دلار را برای دارندگان ارزهای دیگر گران‌تر می کند. داده‌ها نشان داد که فرصت‌های شغلی ایالات‌متحده پس از دو ماه کاهش در ماه اگوست به طور غیرمنتظره‌ای افزایش یافت. با این حال، استخدام ضعیف باقی ماند و نشان دهنده کندی بازار کار است که ممکن است فدرال رزرو را به کاهش مجدد نرخ بهره در ماه نوامبر سوق دهد.

در حال حاضر، معامله گران ۶۳ درصد احتمال کاهش ۲۵ واحدی در ماه نوامبر و ۳۷ درصد احتمال کاهش ۲۵ واحدی را می‌بینند. نرخ‌های بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری طلا را کاهش می‌دهد، طلا نیز به عنوان یک دارایی مطمئن در زمان آشفتگی‌های اقتصادی و سیاسی تلقی می‌شود. بازارها نسبت به داده‌های اشتغال و اظهارات چندین مقام فدرال رزرو محتاط خواهند بود که ممکن است نکاتی در مورد چرخه کاهش نرخ بهره فدرال رزرو ارائه دهد.

اس‌پی‌دی آرگلدتراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، اعلام کرد که دارایی‌های آن در روز سه شنبه ۰.۳۳ درصد افزایش یافت و به ۸۷۴.۸۲ تن رسید. در همین حال، فعالان صنعت و تحلیلگران گفتند که تقاضای فیزیکی طلا با ادامه افزایش قیمت‌ها، در سراسر بازارهای کلیدی کاهش یافته است و برخی از مصرف کنندگان خرده فروشی ترجیح می‌دهند دارایی‌های خود را بفروشند و سود خود را ثبت کنند.

رویترز گزارش کرد که در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۳ درصد کاهش به ۳۱.۳۱ دلار رسید، پلاتین با ۰.۴ درصد افزایش به ۹۸۹ دلار و ۴۹ سنت رسید و پالادیوم ۰.۶۱ درصد افزایش یافت و به ۱۰۰۰ دلار و ۷۵ سنت رسید.

انتهای پیام

منبع : ایسنا
برچسب ها :

جهانی همراه

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.