قیمت نفت امروز 1403/07/11|افزایش قیمت نفت به مرز 75دلار

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه افزایش یافته و دلیل آن ترس از تبدیل شدن درگیری در خاورمیانه به یک جنگ گسترده و مختل شدن عرضه نفت در این منطقه بزرگ تولید‌کننده به دنبال حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 1 دلار معادل 1.36 درصد افزایش به 74 دلار و 56 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 97 سنت معادل 1.39 درصد افزایش 70 دلار و 80 سنت معامله می‌شود.
هر دوی این شاخص‌های نفتی در معاملات روز سه‌شنبه بیش از 5 درصد افزایش قیمت داشتند.
طبق گفته رسانه‌های رژیم صهیونیستی، ایران بیش از 180 موشک بالستیک در روز سه‌شنبه به تلافی حملات این رژیم به حزب‌الله لبنان به سمت اراضی اشغالی شلیک کرده است.
ایران عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و یکی از تولیدکنندگان بزرگ منطقه است. 
تحلیلگران عقیده دارند درگیری مستقیم ایران به عنوان عضوی از اوپک دورنمای مختل شدن عرضه نفت را بالا می‌برد.
تولید نفت ایران در ماه اوت تا 3.7 میلیون بشکه در روز افزایش یافت. یعنی بالاترین رقم طی 6 سال گذشته.
بنجامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی قول داد این حمله موشکی ایران را تلافی خواهد کرد و تهران اعلام کرده هرگونه اقدام این رژیم با حملات گسترده‌تری پاسخ داده خواهد شد.
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا حمایت کامل خود را از رژیم صهیونیستی که متحد بلندمدت آن است اعلام کرده و شورای امنیت سازمان ملل هم اجلاسی برای امروز در خاورمیانه برگزار می‌کند.
کپیتال ایکونومیکس طی یادداشتی اعلام کرد:«افزایش درگیری‌ها توسط ایران خطر وارد شدن آمریکا به جنگ را بالا می‌برد.ایران 4 درصد از تولید جهانی نفت را در اختیار دارد. اما مسئله اینجاست که آیا عربستان در صورت کاهش عرضه نفت ایران تولید خود را افزایش خواهد داد؟».
هیئتی از وزرای کشورهای عضو اوپک و متحدانش در ائتلاف اوپک پلاس امروز برای بررسی شرایط بازار دیدار می‌کنند اما انتظار هیچ تغییری در سیاست‌های تولید این گروه نمی‌رود. اوپک پلاس قرار است 180 هزار بشکه در روز به تولید خود بیفزاید.
طبق گزارش موسسه نفت خام آمریکا، ذخایر نفت خام و میعانات گازی این کشور طی یک هفته گذشته کاهش یافته اما ذخایر بنزین این کشور بالا رفته است.
انتهای پیام/45

منبع : تسنیم
برچسب ها :

امروز افزایش 75دلار

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.