یادداشت|معنای ساخت مستحکم حزب‌الله چیست؟

به گزارش گروه سیاسی ‌پایگاه خبری خبرآنی، تاکید چند باره مقام معظم رهبری روی استحکام ساختار و سازمان حزب الله، یک واقعیت میدانی مهم و تعیین کننده است.  به چند دلالت آشکار از این واقعیت اشاره می‌کنیم، این دلایل نشان می دهد چرا رهبر انقلاب، حزب الله بعد از شهادت سید حسن نصرالله را کوبنده تر از قبل می داند:

اول. دلالت اول، تبدیل شدن یک گروه مبارز جنگ های نامنظم به یک سازمان تشکل یافته با ساختاری نهادمند شده است. حزب الله پیشرفته ترین، پیشروترین و الهام‌بخش‌ترین جریان مبارزه با رژیم صهیونیستی است که توانسته ایده مقاومت، را به فعلیت و اجرا برساند. این ساختار شکل یافته، هم چنین به یک جریان اجتماعی مهم در لبنان تبدیل شده است که دارای فرآیندهای تربیتی، آموزشی، عضوگیری و بکارگیری است.

دوم. وقتی حرف از ساخت مستحکم حزب الله زده می شود، یعنی این ساختار قائم به شخص نیست، بلکه دارای اقتدار نهادی است. از یک طرف به مردم و جریان اجتماعی متصل است، از طرف دیگر مبتنی بر سلسله مراتب تشکیلاتی است که دارای لایه های چند گانه و حرفه ای رهبری است. لایه هایی که در طول سی و چند سال رهبری شهید سیدحسن نصرالله، آبدیده و آماده جایگزینی هستند. شهید سید حسن نصرالله در این تشکیلات‌، فکر مقاومت را به سلحشوری و غیرت مبارزه ترجمه و نهال جوان آن را با رشادت و از خودگذشتگی فرماندهان و سربازان شهیدش به درختی تنومند و سرافراز تبدیل کرد.   

سوم. معنای دیگر استحکام ساختار حزب الله، پیروزی چند باره و مقاومت جانانه آنان در برابر رژیم متجاوز صهونیسیتی در طول سی سال اخیر بوده است. فتوحاتی که پای سگ‌های هار این رژیم منحوس را به صورت پایدار و نه موقت از خاک لبنان برید. نشانه غیرقابل کتمان و کنونی این اقتدار، خالی شدن شهرهای شمالی فلسطین اشغالی از لوث وجود شهرک نشینان تروریست و آوارگی و بی جایی آنهاست. تمام تلاش های رژیم برای بازگرداندن  اشغالگران و از جمله به شهادت رساندن کادر اصلی رهبری حزب الله و دبیرکل سرافراز آن نیز تغییری در این واقعیت ایجاد نکرده است.

چهارم. معنای دیگر ساخت محکم حزب الله، عدم تغییر یا انحراف در اهداف اصلی و حتی فرعی ایجاد این تشکیلات در جنوب لبنان است، بلکه در عوض باید گفت آن آرمان های اولیه و دست نیافتنی به واقعیت های جاری و ساری کنونی تبدیل شده است. حزب الله از یک گروه مقاوم که دغدغه بقا و استقرار داشت اکنون تبدیل به خطر بالفعل برای موجودیت اسرائیل شده است. حزب الله به تنهایی نگذاشته طرح دشمن صهیونیستی برای عادی سازی اشغال و تجاوز به ثمر بنشیند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.