کره شمالی جنایات صهیونیست‌ها در منطقه را محکوم کرد

کره شمالی از تلاش رژیم صهیونیستی برای نقض حق زندگی اعراب در غرب آسیا انتقاد کرد و حملات اخیر صهیونیست‌ها به لبنان را مصداق جنایت جنگی دانست.

به گزارش خبرآنی، وزارت امور خارجه کره شمالی امروز (سه‌شنبه) گفت، عملکرد رژیم صهیونیستی در نوار غزه، لبنان و سرتاسر غرب آسیا مصداق تجاوز به حقوق ملت‌های عرب برای زندگی در این منطقه است.

در بیانیه وزارت خارجه کره شمالی آمده است: «اسرائیل از کشتار نفرین‌شده در باریکه غزه که مردم جهان را شوکه کرده راضی نیست و اکنون به حق وجودی ملت عرب در خاورمیانه از جمله لبنان تجاوز می‌کند.»

کره شمالی در این بیانیه اعلام کرد، رژیم صهیونیستی و عروسک‌گردانان آن در آمریکا به معنای واقعی کلمه نهادهای سرطانی علیه صلح و ثبات منطقه‌ای در غرب آسیا بوده و دشمن مشترک ملت‌های عرب هستند.

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی همچنین به وحشی‌گری و بی‌شرمی رژیم اشغالگر اشاره کرد و افزود، این رژیم به کشتار، تروریسم و ترور روی می‌آورد و آن را در قالب «حق دفاع از خود» و «امنیت» ارائه می‌کند. پیونگ‌یانگ حملات اخیر رژیم صهیونیستی به لبنان را یک «جنایت جنگی نفرت‌انگیز» توصیف کرد.

کره شمالی همچنین کشتار غیرنظامیان بی‌گناه «در کل خاورمیانه» به دست نظامیان صهیونیست را محکوم و حمایت و همبستگی کامل خود با تلاش ملت عرب برای دفاع از حاکمیت، حق وجودی و تمامیت ارضی خود را اعلام کرد.

در یک هفته گذشته رژیم صهیونیستی حملات هوایی شدیدی را در خاک لبنان انجام داده که تا کنون به شهادت دست‌کم ۹۰۰ نفر منجر شده است، از جمله «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان. این حملات همچنین ۲۷۰۰ نفر را مجروح کرده است.

با جنایات اخیر و جاری رژیم صهیونیستی، نگرانی متحدان غربی این رژیم از احتمال انتقام‌گیری جنبش‌های مقاومت منطقه و هدف قرار دادن مواضع آنان و متحدانشان در غرب آسیا افزایش یافته است. رژیم صهیونیستی به درخواست‌های بین‌المللی برای توقف تشدید تنش‌ها بی‌توجهی می‌کند و کشورهای غربی به شهروندان خود توصیه کرده‌اند لبنان را تخلیه کنند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.