نماینده پارلمان مصر: با جنگ «بودن یا نبودن» مواجه هستیم

یکی از اعضای پارلمان مصر اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درخصوص نقشه جدید منطقه را محکوم کرد و از کشورهای عربی خواست تا متحد شوند.

به گزارش خبرآنی، مصطفی بکری، یکی از اعضای پارلمان مصر اظهارات اخیر بنیامین نتانیاهو، ‌نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درخصوص نقشه جدید منطقه را محکوم کرد.

براساس گزارش روسیا الیوم، بکری در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: «هنگامی که نتانیاهو گفت "ما اجرای نقشه خاورمیانه جدید را آغاز کرده‌ایم"؛ پس بدانید که جنایات آن محدود به فلسطین و لبنان نخواهد بود، بلکه به مناطق دیگر نیز کشیده خواهد شد.»

وی در ادامه افزود: آگاه باشید در صورت سقوط مقاومت، راه برای ترسیم نقشه خاورمیانه جدید و ایجاد اسرائیل بزرگ باز می‌شود.

بکری خطاب به کشورهای عربی همچنین تصریح کرد: اختلافات، نزاع‌ها و تردیدها را متوقف کنید، دشمن ما یکی است و سرنوشت ما نیز یکی است.

این عضو پارلمان مصر ادامه داد: آمریکا حامی نخست دشمن صهیونیستی در جنایت‌های نسل‌کشی علیه مردم فلسطین و لبنان است. خودِ آمریکا پیشتر بیانیه‌ای صادر و در آن اعلام کرد عملیات زمینی علیه لبنان در راستای حق اسرائیل در دفاع از خود است.

وی همچنین اظهار کرد: آمریکا در جنایت‌های اسرائیل شریک است. برای او صلح به معنای نابودی است و اشغال سرزمین دیگران به معنای دفاع از خود است.

مصطفی بکری در پایان خطاب به کشورهای عربی گفت: اگر کشورهای عربی متحد نشوند با خطر مواجه می‌شوند. اسرائیل یکی پس از دیگری با آنها برخورد خواهد کرد، ما باید تلاش‌های خود را یکپارچه سازیم زیرا با جنگ بودن یا نبودن روبه‌رو هستیم.

پیشتر نتانیاهو در جریان سخنرانی خود در نیویورک ۲ نقشه را در دست گرفت و مدعی شد که این‌ها آینده منطقه بر اساس نتایج جنگی کنونی را نشان می‌دهد. در این نقشه‌ها اراضی اشغالی فلسطین، مصر، سودان، عربستان، امارات و هند به رنگ سبز و کشورهای لبنان، سوریه، عراق، ایران و یمن به رنگ سیاه به تصویر کشیده شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی در کنار ادامه جنایت‌های خود علیه مردم غزه، اخیرا عملیات‌های هوایی را علیه جنوب لبنان و بیروت انجام داد که به شهادت تعدادی از فرماندهان و رهبران حزب‌الله لبنان از جمله سید حسن نصرالله، دبیرکل این حزب و غیرنظامیان لبنانی منجر شد.

حزب‌الله لبنان تاکید کرده است با وجود جنایت‌های رژیم صهیونیستی به حمایت و پشتیبانی از مردم و مقاومت در غزه ادامه می‌دهد.

ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز سه‌شنبه از آغاز عملیات نظامی متمرکز زمینی در مرزهای جنوب لبنان خبر داد.

بنا بر ادعای ارتش رژیم صهیونیستی این عملیات زمینی علیه اهداف حزب‌الله و با پشتیبانی هوایی و توپخانه‌ای همراه است و محدود خواهد بود.

ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر هدف قرار دادن زیرساخت‌های مقاومت لبنان درحالی است که این رژیم در ساعات و روزهای گذشته، مناطق مسکونی و غیرنظامی را هدف قرار داده که به شهادت صدها غیرنظامی لبنانی انجامیده است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.