هشدار درباره کندی پیشرفت پروژه نهضت ملی مسکن رباط کریم

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری خبرآنی، حسین جنتی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: به دلیل کمبود تزریق نقدینگی و تسهیلات از سوی بانک‌ها به پروژه‌های نهضت ملی مسکن و برای جلوگیری از توقف پروژه‌ها سعی کرده‌ایم بخشی از منابع را از طریق تأمین آورده متقاضیان تامین کنیم و علی رغم مشکلات مالی، پروژه‌های نهضت ملی مسکن استان تهران متوقف نشده و با قدرت در حال انجام است.

وی افزود: به هیچ عنوان پرداخت آورده متقاضیان ماهانه نیست و بر اساس پیشرفت فیزیکی پروژه از جمله طراحی، پروانه ساخت و طرح نقشه که در سیستم بارگذاری می‌شود به متقاضیان اطلاع رسانی می‌شود تا بخشی از آورده خود را متناسب با پیشرفت پروژه پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: تاکنون حتی متقاضیانی که واریز وجوه ناقص و کم داشته اند را حذف نکرده‌ایم.

جنتی با بیان اینکه تا امروز متقاضیان پروژه‌های نهضت ملی مسکن باید حداقل 280 میلیون تومان را تکمیل کنند، گفت: تاکنون میانگین پرداخت آورده متقاضیان برای پروژه 5400 واحدی رباط کریم به 150 میلیون تومان رسیده است که با این میزان آورده نگران کاهش سرعت عملیات اجرایی پروژه‌ها در ماه‌های آتی هستیم و در این خصوص رایزنی‌های خوبی با مراجع ذی‌ربط داشته‌ایم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران اظهار کرد: پروژه 5400 واحدی رباط کریم به پیشرفت فیزیکی 12 درصدی رسیده است. در صورت عدم تامین آورده متقاضیان و پرداخت عدم تسهیلات نمی‌توان امید داشت که پروژه پیشرفت سریعی در ماه‌های آتی داشته باشد.

وی افزود: اداره کل راه و شهرسازی پیامک آورده را راسا به متقاضیان ارسال می‌کند و برای پیگیری پرداخت آورده در چندین مرحله پیامک‌های یادآوری و تاکیدی به متقاضیان ارسال می‌شود.

به گزارش خبرآنی، دیروز پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در مطلبی به نقل از عبدالرضا غفوری معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان تهران به خبر خبرآنی درباره "شوک دولت به متقاضیان نهضت ملی مسکن؛ پرداخت آورده ماهانه شد" واکنش بی‌ادبانه‌ای به‌شرح زیر داد؛

پروژه‌های 5400واحدی نهضت ملی مسکن رباط‌کریم از اواسط پاییز سال گذشته؛ بدون عقد قرار تسهیلات بانکی و با تعهد به شهروندان برای شروع پروژه‌ها از سال گذشته آغاز شده‌اند.

تاکنون اداره‌کل راه و شهرسازی استان تهران، طی پنج پیامک در عرض یک سال گذشته، جمعاً 280 میلیون تومان از متقاضیان طلب کرده که به‌طور میانگین فقط 150 میلیون تومان پرداخت شده است.

پیامک 2 روز پیش؛ پنجمین پیامک برای دریافت 50 میلیون تومان وجه فصل پاییز بوده که برخی رسانه‌های مغرض آن را «پرداخت ماهانه» نامیدند که کذب است، علاوه‌براین پروژه مذکور بدون عقد قرارداد تسهیلات بانکی است اما رسانه‌های سخن‌چین مدعی تسهیلات شده‌اند که اساساً قراردادی برای آن وجود ندارد.

زمان دریافت آورده اعضای پروژه‌های 5400واحدی نهضت ملی مسکن رباط‌کریم از اواسط پاییز سال گذشته بوده و این اداره‌کل با توجه به عدم‌عقد قرار تسهیلات بانکی و تعهد به شهروندان برای شروع پروژه‌ها از سال گذشته به‌شرح ذیل پیامک واریز وجه برای متقاضیان ارسال کرده است:

1 ـ ارسال پیامک برای ثبت‌نام 40 میلیون تومان در زمان ثبت‌نام

2 ـ ارسال پیامک 40 میلیون تومان دوم زمان شروع پروژه‌ها

3 ـ ارسال پیامک 60 میلیون تومان حدود بهمن

4 ـ ارسال پیامک 40 میلیون تومان حدود اردیبهشت

5 ـ ارسال پیامک 50 میلیون تومان حدود تیرماه

6 ـ ارسال پیامک 50 میلیون تومان مهرماه

مجموعاً 280 میلیون تومان

پیامک‌هایی که 2 بار در یک فصل ارسال شده پیامک‌های پیگیری است، شایان ذکر است با وجود ارسال 5 مرحله پیامک به اعضا؛ متوسط واریزی اعضا تا کنون حدود 150 میلیون تومان بوده و میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها 12 درصد است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.