نماینده گلپایگان: مانع اصلی تولید ضوابط دست‌وپاگیر و پیچ‌وخم‌های اداری است

نماینده گلپایگان و خوانسار در مجلس تولید و اشتغال را یکی از دغدغه‌های مسئولان در دولت‌های مختلف و جزو سیاست‌های کشور دانست و گفت که مانع اصلی تولید ضوابط دست‌وپاگیر و پیچ‌وخم‌های اداری است.

به گزارش خبرآنی، سید مسعود خاتمی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) در نطق میان‌دستور خود گفت: امروز صدای انسان‌های داغدیده یک کلمه است «انتقام، انتقام، انتقام.»

وی با انتقاد از خسارات قطعی برق در کشور گفت: در تابستان گرمای شدید و طاقت‌فرسا منجر به ناترازی برق و قطع آن شد و عدم برنامه‌ریزی دقیق و اطلاع‌رسانی درست در پاره‌ای از نقاط خساراتی به صنعت و کشاورزی وارد کرد. در بعضی از مراکز صنعتی کاهش تولید و بیکاری کارگران را در پی داشت و در بخش کشاورزی موجب آسیب به محصولات کشاورزی شد لذا از وزارت نیرو مصرانه می‌خواهم پیش‌بینی لازم را برای زمان‌های بحرانی داشته باشد و عدم برنامه‌ریزی و ناهماهنگی را ریشه‌یابی و برطرف کند. 

خاتمی تولید و اشتغال را یکی از دغدغه‌های مسئولان در دولت‌های مختلف و جزو سیاست‌های کشور دانست و گفت: سال‌هاست که موضوع تولید، رونق و افزایش تولید، رفع موانع تولید و اهتمام به تولید با بهره‌گیری از نیروهای مردمی مطرح و تأکید شده که برای رسیدن به آن باید سرمایه‌گذار احساس امنیت و پشتیبانی کند و این موضوع باید در عمل ثابت شود تا مردم با اطمینان کامل به صحنه آمده و به تولید و زمینه توزیع و مصرف کالا و صادرات کاملا اطمینان داشته باشند و سرمایه‌گذار آینده روشنی را مشاهده کند.

وی افزود: واقعیت این است که ضوابط دست‌وپاگیر و پیچ‌وخم‌های اداری در بخش تولید مانع اصلی تولید است که در بسیاری از موارد مانع تولید خود دولت است. 

این نماینده مجلس بیان کرد: در بخش صنایع تجهیزات پزشکی و داروسازی در چند دهه اخیر خوشبختانه پیشرفت‌های چشم‌گیری اتفاق افتاده و آمادگی سرمایه‌گذاران با تجربه و تجارب متخصصان ذی‌ربط، زمینه را بر خودکفا شدن در بسیاری موارد آماده کرده و کیفیت در بسیاری از زمینه‌ها در حد مطلوب و قابل‌قبول است. این صنعت به پشتیبانی دولت نیاز دارد.

وی توضیح داد: دخالت بی‌رویه در مواردی کار را دشوار کرده که از وزارت بهداشت و درمان می‌خواهم موضوع را در معاونت صنایع و غذا و پیگیری کند.

خاتمی در پایان گفت: همان‌گونه که بارها رئیس جمهور اشاره کرده برای عبور از مشکلات باید از همه ظرفیت‌ها و تأکید بر کارایی و تخصص استفاده شده و این سیاست پیگیری شود؛ مبادا افراد ضعیف و فرصت‌طلب، ضعف و ناکارآمدی خود را پای دامن زدن به مقوله سیاسی بی‌اساس و بی‌فایده بپوشانند. در دولت قبل موضوع گشت ادارات مطرح بود که انتظار می‌رود این سنت حسنه ادامه پیدا کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.