دیوان عالی رژیم صهیونیستی گروگانگیری جسد شهید «ولید دقه» را تایید کرد

دیوان عالی رژیم صهیونیستی در اقدامی غیرانسانی، اجازه استفاده از پیکر شهید ولید دقه، اسیر فلسطینی در مبادله برای رهایی اسرای بازداشت‌شده در غزه را صادر کرد.

به گزارش خبرآنی، دادگاه عالی رژیم صهیونیستی به کابینه این رژیم اجازه داد پیکر شهید «ولید دقه» اسیر فلسطینی را که ماه آوریل در زندان‌های این رژیم فوت شد، نگه دارد تا از آن به عنوان ابزاری برای چانه‌زنی جهت آزادسازی صهیونیست‌های بازداشت شده در غزه استفاده کند.

این دادگاه در تصمیمی که به اتفاق‌آرا اتخاذ کرد، درخواست تجدیدنظر ارائه شده از سوی سازمان غیردولتی «عدالت» رژیم صهیونیستی -مدافع حقوق جامعه عربی- مبنی بر بازگرداندن پیکر شهید «ولید دقه» زندانی فلسطینی به خانواده‌اش را رد کرد.

شهید ولید دقه متولد روستای باقه غربی در سال ۱۹۸۶ به اتهام ربودن و قتل یک سرباز صهیونیست بازداشت شده و ابتدا به اعدام محکوم شد، سپس مجازاتش به ۳۸ سال زندان کاهش داده شد. قرار بود او سال گذشته میلادی آزاد شود اما دادگاه نظامی رژیم صهیونیستی به اتهام وارد کردن تلفن‌های همراه به زندان، ۲ سال دیگر به حکم او افزود.

شهید ولید دقه مبتلا به سرطان بود و نهادهای حقوقی و پزشکی بارها آزادی او از زندان را توصیه کردند اما این اتفاق نیفتاد و حتی او در داخل زندان نیز تحت مراقبت‌های پزشکی و درمانی لازم قرار نگرفت.

مقامات رژیم صهیونیستی به دلیل مذاکراتی که برای آزادسازی اسرای فلسطینی از زندان‌های این رژیم در مقابل آزادی صهیونیست‌های بازداشت‌شده در نوار غزه در دست انجام بود، پیکر این شهید فلسطینی را نگه داشتند.

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی در این رابطه مدعی شد: احترام به اموات و حق بستگان برای دفن آنها از ارزش‌های اصلی ماست، اما اصل اساسی دیگر یعنی آزادسازی اسرا نیز حاکم است؛ بر این اساس مصادره اجساد در صورتی که مذاکرات برای بازگرداندن سربازان، غیرنظامیان و کشته‌ها را تسهیل کند، «هدفی مشروع» است.

سازمان غیردولتی اسرائیلی «عدالت» ضمن انتقاد از سیاست چانه‌زنی دادگاه عالی رژیم صهیونیستی، این تصمیم را نشان‌دهنده یک ایدئولوژی عمیق نژادپرستانه دانست و آن را محکوم کرد. براساس آمارهای نهادهای حامی حقوق اسرا، در حال حاضر بیش از ۹۶۰۰ اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.