هیئت‌های جنبش‌های فتح و حماس در قاهره با یکدیگر رایزنی می‌کنند

جنبش‌های فتح و حماس روز چهارشنبه در قاهره درخصوص جنگ نسل‌کشی در غزه که وارد دوازدهمین ماه خود شده و برقراری آشتی ملی رایزنی خواهند کرد.

به گزارش خبرآنی، جنبش آزادیبخش ملی فلسطین (فتح) اعلام کرد که هیئتی از این جنبش فردا چهارشنبه (۱۱ مهرماه) به منظور گفت‌وگو درخصوص جنگ نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و دستیابی به آشتی فلسطینی با رهبران جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در قاهره دیدار خواهد کرد.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، جنبش فتح با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد هیئت جنبش فتح روز چهارشنبه عازم قاهره می‌شود و این هیئت متشکل از «محمود العالول» معاون رئیس این جنبش، «عزام الاحمد» عضو کمیته مرکزی این جنبش و عضو کمیته اجرایی ساف و «روحی فتوح» رئیس شورای ملی فلسطین است.

در این بیانیه آمده است، اعضای این هیئت با رهبران جنبش حماس اوضاع فلسطین درسایه جنگ نسل‌کشی در نوار غزه و راه‌های امدادرسانی به ساکنان این باریکه را مورد بررسی قرار خواهند داد.

از ابتدای جنگ، رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا جنگی ویرانگر را علیه مردم غزه به راه انداخته و بیش از ۱۳۲ هزار فلسطینی شهید و زخمی شده‌اند. در این جنگ علاوه بر تخریب گسترده و گرسنگی که جان صدها کودک فلسطینی را گرفته و یکی از بدترین فجایع انسانی در جهان محسوب می‌شود، بیش از ۱۰ هزار فلسطینی دیگر هم مفقود شده‌اند.

رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و کشورهای اروپایی همچون انگلیس، با نادیده گرفتن ۲ قطعنامه شورای امنیت برای متوقف کردن فوری حملاتش به نوار غزه و نیز دستورالعمل‌های دیوان بین‌المللی دادگستری درباره لزوم اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل‌کشی و تلاش برای بهبود شرایط انسانی در غزه، به حملات خود ادامه می‌دهد.

با گذشت ۳۶۱ روز از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، رزمندگان مقاومت همچنان ضربات سنگینی را به اشغالگران وارد می‌کنند و با تغییر روش‌های مبارزه خود، کمین‌های پیچیده و جنگ چریکی علاوه بر وارد کردن دشمن به یک جنگ فرسایشی، ارتش رژیم اشغالگر را سردرگم کرده‌اند.

پیشتر وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد شمار قربانیان عملیات رژیم صهیونیستی در نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ به ۴۱ هزار و ۶۱۵ شهید و ۹۶ هزار و ۳۵۹ زخمی رسیده است.

اختلافات میان جنبش فتح و حماس از سال ۲۰۰۷ میلادی آغاز شد و میانجی‌گری‌ها و توافقنامه‌های متعدد نتوانست این اختلافات را حل کنند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.