عملیات‌های مقاومت فلسطین علیه اشغالگران در شرق خان یونس

«گردان‌های القسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از هدف قرار دادن خودروها و تجهیزات رژیم صهیونیستی و گرفتار کردن گروهی از اشغالگران در شرق خان یونس خبر داد.

به گزارش خبرآنی، گردان‌های القسام با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که مجاهدان این گردان میدان مین از پیش طراحی شده علیه شماری از نیروهای رژیم صهیونیستی در منطقه «الفخاری» واقع در شرق شهر خان یونس را منفجر کردند.

براساس گزارش شبکه خبری الجزیره، در این بیانیه آمده است گروهی از نیروهای یگان مهندسی ارتش رژیم صهیونیستی در جنوب نوار غزه در یک میدان مین گرفتار شده و شماری از نیروهای این یگان که در منطقه «الفخاری» در شرق شهر خان یونس در میدان مین از پیش طراحی شده گرفتار شده‌ بودند، کشته و زخمی شده‌اند.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است این انفجار ساعاتی پس از کمین ترکیبی القسام در همان منطقه صورت گرفت.

پیشتر گردان‌های القسام در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که مجاهدان این گردان موفق شدند با انجام یک کمین ترکیبی ۲ دستگاه نفربر، یک تانک «مرکاوا» و ۲ بولدوزر نظامی از نوع «D۹» را با بمب و راکت‌های «الیاسین ۱۰۵» در منطقه «الفخاری» در خان یونس، هدف قرار دهند و آنها را منهدم کنند.

در این عملیات چند نظامی صهیونیست نیز کشته و زخمی شدند.

منابع خبری از انتقال کشته‌ها و مجروحان توسط بالگرد به بیمارستان خبر دادند.

در همین راستا، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که سربازی از گردان ۸۱۰۸ درجریان نبردها در جنوب نوار غزه به شدت مجروح شده است.

طبق بیانیه‌های رسمی رژیم صهیونیستی شمار سربازان و افسران زخمی به ۴۴۸۱ تن رسیده است.

در همین رابطه، تیپ‌های الناصر صلاح الدین و سرایا القدس اعلام کرد مقر تحت کنترل دشمن صهیونیستی را در «جحر الدیک» در مرکز نوار غزه را بمباران کردند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرد و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داد. تلفات بالای غیرنظامیان در غزه نیز فشارهای بین‌المللی بر نتانیاهو را افزایش داده است.

رژیم صهیونیستی از ابتدای حمله به مردم بی‌دفاع غزه اعلام کرده تا زمان دستیابی به اهداف ادعایی خود از جمله نابودی حماس و آزادی اسرا، جنگ غزه را متوقف نخواهد کرد، اهدافی که با گذشت حدود ۱۲ ماه هنوز محقق نشده‌اند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.