دومین اقتصاد بزرگ جنوب شرق آسیا روسفید شد

بانک مرکزی تایلند اعلام کرد که اقتصاد تایلند در ماه آگوست در سطح مشابهی نسبت به ماه قبل باقی مانده است، زیرا فعالیت‌های اقتصادی با حمایت صادرات و تولید انجام می‌شود، اما گردشگری ریزشی بوده است.

به گزارش خبرآنی، این بانک تایلند عنوان کرد که صادرات، محرک اصلی اقتصاد تایلند، در ماه اگوست نسبت به سال قبل ۱۱.۴ درصد افزایش یافت، در حالی که واردات ۸.۵ درصد افزایش یافت که منجر به مازاد حساب تجاری ۲.۴ میلیارد دلاری شد.

بانک مرکزی تایلند بر این باور است که مازاد حساب جاری در ماه اگوست ۱.۴ میلیارد دلار بود که نسبت به مازاد تجدیدنظر شده ۰.۱ میلیارد دلاری در جولای به دلیل صادرات سریع محصولات کشاورزی به شرکای تجاری که با کمبود مواجه بودند، افزایش یافت.

بانک مرکزی اعلام کرد مصرف خصوصی در ماه آگوست نسبت به ماه قبل ۰.۵ درصد افزایش یافته است در حالی که سرمایه‌گذاری خصوصی ۳.۳ درصد کاهش یافته است.

این بانک اعلام کرد که بخش گردشگری، یکی دیگر از محرک‌های کلیدی اقتصادی، به دلیل کاهش ورودی‌ها پس از یک دوره توسعه، کند شد. دومین اقتصاد بزرگ جنوب شرق آسیا در سه ماهه آوریل تا ژوئن سال جاری با سرعت ۲.۳ درصد رشد کرد، اما تحلیلگران گفتند که عدم قطعیت سیاست‌های مالی چشم‌انداز را مختل کرده است.

رویترز گزارش کرد که بانک مرکزی رشد اقتصادی ۲.۶ درصدی را برای سال جاری پس از رشد ۱.۹ درصدی در سال گذشته که نسبت به همتایان منطقه‌ای عقب بود، پیش‌بینی کرده است. بانک مرکزی برای پنجمین جلسه متوالی در ۲۱ اگوست، نرخ بهره خود را ۲.۵ درصد بدون تغییر گذاشت.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.