دمشق حمله به اقامتگاه سفیر امارات در سودان را محکوم کرد

وزارت خارجه سوریه ضمن محکومیت حمله به اقامتگاه سفیر امارات در سودان، احترام به مفاد توافقنامه وین درباره حفاظت از دیپلمات‌ها و اقامتگاه‌های آنها را خواستار شد.

به گزارش خبرآنی، وزارت خارجه سوریه امروز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای حمله به اقامتگاه سفیر کشور امارات در سودان را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، این وزارتخانه در ادامه بیانیه خود، از همه طرف‌ها خواست به مفاد توافقنامه سال ۱۹۶۱ وین درباره روابط دیپلماتیک و حفاظت از دیپلمات‌ها و مقرهای هیئت‌های دیپلماتیک و تضمین امنیت آنها احترام بگذارند.

پیشتر وزارت امور خارجه امارات متحده عربی با انتشار بیانیه‌ای اتهاماتی را علیه ارتش سودان مبنی بر اینکه در حمله هوایی به اقامتگاه رئیس هیئت دیپلماتیک امارات در خارطوم دست داشته است، مطرح کرد.

در این بیانیه آمده است: امارات متحده عربی حمله فجیعی را که توسط یک هواپیمای ارتش سودان به محل اقامت سفیر امارات در خارطوم انجام شد و خسارات زیادی را به ساختمان وارد کرد، به شدت محکوم می‌کند. امارات از ارتش می‌خواهد تا مسئولیت کامل این اقدام بزدلانه را بر عهده بگیرد.

این اتهام در پرتو درگیری بین ۲ کشور بر سر حمایت ابوظبی از گروه موسوم به نیروهای واکنش سریع (RSF) مطرح شده است؛ اتهامی که امارات رد می‌کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.