لطفی‌زاده: مجلس نسبت به مانع‌زدایی و تسهیل صادرات کمک کند

لطفی‌زاده: مجلس نسبت به مانع‌زدایی و تسهیل صادرات کمک کند

دستیار ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت از نمایندگان درخواست کرد که برای مانع‌زدایی از صادرات و تسهیل و تمرکز بر صادرات به ویژه محصولات دانش بنیان کمک کرده و اقدامات لازم را انجام دهند.

به گزارش خبرآنی، سید علی لطفی‌زاده در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد بررسی عملکرد دستگاه‌های مسئول در تأمین و تخصیص نیازهای ارزی واحدهای صنعتی و تولیدی کشور مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز با اشاره به اهمیت حوزه تولید و صادرات کشور اظهار کرد: در برنامه هفتم توسعه بیشترین رشد برای صادرات غیرنفتی به میزان ۲۳ درصد پیش‌بینی شده که برای رسیدن به این هدف به افزایش قابل توجه تولید نیاز داریم.

وی با اشاره به میزان صادرات غیرنفتی در چهار سال گذشته گفت: میزان صادرات غیرنفتی در سال ۱۳۹۹، ۳۵ هزار میلیارد دلار، در سال ۱۴۰۰، ۶۸ هزار میلیارد دلار، در سال ۱۴۰۱، ۵۴ هزار میلیارد دلار و در سال ۱۴۰۲، ۴۹ هزار میلیارد دلار بوده است حال این‌که برای رسیدن به رشد ۲۳ درصدی باید میزان صادرات غیرنفتی امسال ۶۰ هزار میلیارد دلار باشد و در سال‌های بعدی به ترتیب ۷۴، ۹۱ و ۱۱۲ و ۱۳۸ هزار میلیارد تومان صادرات غیرنفتی داشته باشیم. همه اینها منوط به فراهم شدن زمینه صادرات در کشور است.

ادامه دارد...

منبع : ایسنا
برچسب ها :

زدایی تسهیل صادرات

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.