دمشق: سازمان ملل اسرائیل را بابت جنایاتش محاکمه کند

وزیر خارجه سوریه استمرار اشغال مناطق عربی و نسل‌کشی‌ها توسط رژیم صهیونیستی را گواهی بر شکست سازمان ملل در پایان دادن به اشغالگری دانست.

به گزارش خبرآنی، «بسام الصباغ» وزیر خارجه سوریه روز دوشنبه طی سخنرانی وز دوشنبه و طی سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل اظهار کرد: هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل را در حالی برگزار می‌کنیم که تنش‌ بین‌المللی به اوج خود رسیده و تلاش‌ها برای حفظ صلح و امنیت جهانی با چالش‌ها و خطرات واقعی روبه‌رو است و بحران‌ها روبه‌افزایش بوده و درگیری‌ها رو به وخامت هستند و آشوب و تروریسم در حال گسترش بوده و اقتصادی جهانی در حال فروپاشی و نرخ فقر رو به افزایش است.

به گزارش خبرگزاری سوریه (سانا)، الصباغ تاکید کرد: استمرار اشغال مناطق عربی و ارتکاب جنایات نسل‌کشی توسط اسرائیل هنوز گواهی بر شکست سازمان ملل در پایان دادن به اشغالگری است.

او گفت: رژیم اشغالگر با استفاده از وسایل ارتباطی برای کشتار جمعی غیرنظامیان و نیز شلیک چندین تن بمب برای ترور سید حسن نصرالله (دبیرکل حزب‌الله لبنان) جنایت بی‌سابقه‌ای را مرتکب شد.

وزیر خارجه سوریه افزود: نمی‌توان جنایات رژیم اشغالگر اسرائیلی در سوریه را از نقش تخریبی برخی کشورهای غربی و در راس آن‌ها آمریکا در کشور من جدا کرد.

این مسوول دولت سوریه در ادامه نیز از کشورهای جهان خواست با شجاعت تصمیم درستی را اتخاذ کند که ضامن حال و آینده‌ای بهتر برای نسل‌های آینده بوده و با حمایت از ساختار جهانی چند قطبی که عادلانه‌تر و متوازن‌تر است، بشریت را از مصیبت‌های جنگ‌های بزرگی که نشانه‌های آن دیده می‌شود، نجات دهد.

الصباغ افزود: سوریه خواستار لغو فوری تمامی اقدامات یک‌جانبه‌ای است که غرب بر آن و  چند کشور دیگر تحمیل کرده و تاکید دارد که غرب باید از تلاش‌های خود برای مداخله در امور داخلی این کشورها دست برداشته و به حاکمیت آنها و تصمیم‌گیری مستقل ملی آنها احترام بگذارد.

او در ادامه گفت: سوریه با تمام امید و خوش‌بینی به آینده امیدوار است اما موفقیت تلاش‌هایش مستلزم آن است که غرب از سیاسی‌کاری اقدامات انسانی و مرتبط کردن آن به شروط سیاسی دست برداشته و کشورهای حامی نیز به تعهدات خود در تامین مالی اقدامات انسانی و دستیابی به راه حل‌هایی پایدار  برای معیشت پایبند باشند.

وزیر خارجه سوریه در ادامه نیز گفت: سوریه از سازمان ملل می‌خواهد به حملات اسرائیل علیه فلسطین، سوریه و لبنان پایان داده و اسرائیل را بابت جنایاتش محاکمه کرده و تضمین دهد که آن از مجازات فرار نمی‌کند. حملات گسترده اسرائیل به کشورها و ملت‌های منطقه،‌ آن‌ها را در آستانه تنشی جدی و درگیری قرار داده که پیامدهای آن قابل پیش‌بینی نیست.

الصباغ همچنین تاکید کرد: سوریه از حق روسیه در دفاع از خود و حفظ امنیت ملی‌اش در برابر سیاست‌های خصمانه غرب حمایت می‌کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.