تاکید بر توسعه موافقت‌نامه‌های تجاری

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در سفر به ارمنستان در خصوص موافقت‌نامه تجارت آزاد ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ظرفیت‌های پیش روی تجار مطالبی ارائه کرد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، سیدمحمد اتابک وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران، برای شرکت در نشست بزرگ تجاری ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا به همراه محمدعلی دهقان دهنوی رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران به ارمنستان سفر کرد؛ در حاشیه این سفر، دیداری با فعالان اقتصادی ایران در ارمنستان، در سفارت ایران در ایروان برگزار شد و فعالان اقتصادی به بیان مسائل، مشکلات و راهکارهای خود جهت توسعه همه‌جانبه مناسبات اقتصادی تجاری با کشور ارمنستان پرداختند.

در این نشست تخصصی، وزیر صمت با اشاره به اولویت این وزارتخانه در مقررات زدایی و رفع موانع تجاری توسط سازمان توسعه تجارت، بر عزم جدی وزارت صمت بر توسعه موافقت‌نامه‌های تجاری و تسهیل تجارت برای تجار و بازرگانان کشورمان تاکید کرد.

وی رفع مشکل صدور ضمانت‌نامه بانکی صادر کنندگان خدمات فنی مهندسی و رفع مشکل رفع تعهد ارزی صادرکنندگان را از برنامه‌ها و اولویت‌های وزارت صمت برشمرد و ابراز امیدواری کرد با تعامل مناسب داخلی این موانع به زودی برطرف شوند.

همچنین در این دیدار محمدعلی دهقانی‌دهنوی - معاون وزیر و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران - بر موافقت‌نامه تجارت آزاد ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ظرفیت‌های پیش روی تجار مطالبی ارائه کرد.

معاون وزیر صمت امضای موافقت‌نامه‌های تجاری آزاد و ترجیحی را اقدامی مثبت در روند تسهیل فرآیندهای تجاری دانست.

در ادامه سفیر ایران در ارمنستان و فعالان اقتصادی حاضر در جلسه، ضمن ارائه آماری از میزان تجارت ایران و ارمنستان و ظرفیت‌های گسترده حضور ایران در حوزه‌های فنی مهندسی، پروژه‌های زیربنایی و سایر بخش‌های اقتصادی کشور ارمنستان را تشریح کرده و به بیان مطالبات و خواسته‌های خود برای توسعه مناسبات پرداختند.

گفتنی است، رشد سه برابری تجارت ایران و ارمنستان و دستیابی به صادرات بالغ بر ۷۰۰ میلیون دلار طی سال اخیر، رشد چند برابری اجرای پروژه‌های زیربنایی ایران در ارمنستان و اراده جدی دولت‌های دو کشور برای نیل به تجارت ۳ میلیارد دلاری، نوید شکوفایی روابط اقتصادی ایران با همسایه شمالی طی سال‌های پیش روی را می‌دهد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.