تاکید بر لزوم اعتمادسازی در بازار سرمایه

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری خبرآنی، احمد انارکی محمدی با اشاره به انتظارات در زمینه فعالیت سازمان بورس و تقویت این بازار بیان کرد: به واقع برگشت اعتماد مردم به بورس، نخستین ماموریت پیش روی سازمان بورس محسوب می‌شود.

نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید اعتماد مردم به فعالیت در بورس افزایش پیدا کند، ادامه داد: متاسفانه امروز فعالان بازار سرمایه و همچنین مردم اعتماد و اطمینان چندانی به فعالیت در بورس ندارند.

رئیس کمیته «تامین مالی، بازار سرمایه و صنعت بیمه» کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید زیرساخت‌ها لازم جهت جذب سرمایه‌های مردمی به درستی فراهم شود، بیان کرد: نباید شرایط به سمت و سویی پیش رود که برخی سودجویان با هر عنوان و اسمی منابع مردم را در بورس به جیب زده و سرمایه‌های آنها را به باد بدهند. متاسفانه در این بخش به اصطلاح کلاه برداری های زیادی صورت گرفت که باید با برنامه‌ریزی جدیدی که در مدیریت جدید بورس صورت می‌گیرد، جلوی آنها گرفته شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بورس ظرفیت مناسبی برای تامین مالی تولید قلمداد می‌شود، ادامه داد: این سازمان نیز باید در این بخش هم رویکردهای مناسبی را در پیش بگیرد، چرا که سازمان بورس می‌تواند تامین مالی مناسبی را از محل سرمایه‌های مردم ایجاد کند و نهایتا گره گشای مشکلات اقتصادی و تولیدی در کشور باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در ادوار گذشته بسیاری از مدیران سازمان بورس مردم را به حضور در این بازار ترغیب کرده اند، بیان کرد: این در حالیست که بر اساس مدیریت غلط،سهام برخی از شرکت‌های کاغذی وارد بورس شده و به سهامداران آسیب زده است. بنابراین فعالیت بورس باید به صورت تخصصی پیش رفته و برخی از شرکت‌های کاغذی به اصطلاح الک شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید واقعیت‌ها نسبت به نحوه فعالیت بورس مشخص شود، بیان کرد: عملکرد بورس باید شفاف‌تر از گذشته شود و برخی زیرساخت‌های آن نیز اصلاح شود.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.