سکاندار سازمان بهزیستی خارج از این سازمان انتخاب شد؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، در تاریخ 15 شهریور 1403، فراخوانی با عنوان "انتخاب رئیس سازمان بهزیستی کشور" برای تعیین ریاست جدید این سازمان در دولت چهاردهم اعلام شد. در این فراخوان، 266 نفر سوابق خود را تا 20 شهریور 1403 ارسال کردند که از میان آنها، 28 نفر شرایط عمومی را احراز کردند و به مرحله دوم راه یافتند.

پس از بررسی‌های اولیه، 13 نفر برای انجام مصاحبه‌های تخصصی انتخاب شدند، اما برخی از مدیران اسبق و فعلی سازمان بهزیستی در این مرحله به مصاحبه نهایی دعوت نشدند، موضوعی که موجب بروز حواشی و انتقادات گسترده‌ای شد.

انتقادات نمایندگان مجلس: رئیس بهزیستی باید از بدنه این سازمان باشد

فضل الله رنجیر؛ عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرآنی با اشاره به اهمیت انتخاب رئیس سازمان بهزیستی از درون این نهاد اظهار کرد: رئیس سازمان بهزیستی کشور باید فردی باتقوا، صبور و آشنا به وظایف و شرایط دشوار کاری این مجموعه باشد. کار در بهزیستی نیازمند فردی است که درد و رنج معلولان، زنان سرپرست خانوار و خانواده‌های بی‌بضاعت را درک کند و تخصص و تجربه لازم را در این حوزه داشته باشد.

وی افزود: رئیس بهزیستی باید توانایی هماهنگی بین نهادهای هم‌تراز مانند کمیته امداد، تأمین اجتماعی و سایر نهادهای ذی‌ربط را داشته باشد تا بتواند خدمات بهتری به جامعه هدف ارائه دهد همچنین هیچ نوع نگاه جناحی و سیاسی نباید در سازمان بهزیستی وجود داشته باشد، زیرا این سازمان نیازمند مشارکت همگانی برای حل مشکلات است.

سازمان بهزیستی یک تشکیلات خدمات‌رسان است، نه سیاسی

رحمت الله نوروزی، نایب رئیس دوم کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز با تأکید بر این که سیاست‌کاری در سازمان بهزیستی جواب نمی‌دهد، گفت: بهزیستی یک تشکیلات سیاسی نیست، بلکه مجموعه‌ای است که باید به جامعه عظیم معلولان و نیازمندان خدمت‌رسانی کند. رئیس این سازمان باید فردی کاربلد و آشنا به مأموریت‌ها و ساختار این مجموعه باشد.

وی همچنین به نقش برجسته این سازمان در ارائه خدمات به معلولان اشاره و تصریح کرد: بهزیستی یک مجموعه عظیم است که مقام معظم رهبری و حضرت امام خمینی (ره) همواره بر اهمیت آن تأکید داشته‌اند. انتخاب رئیس این سازمان باید با دقت و حساسیت انجام شود، چرا که جامعه هدف آن شامل گروه‌های مختلفی از معلولان جسمی، ذهنی، نابینایان، ناشنوایان و زنان سرپرست خانوار است.

انتخاب رئیس از خارج بدنه سازمان؛ تصمیم بحث‌برانگیز دولت چهاردهم

با وجود تأکیدات نمایندگان مجلس و جامعه هدف سازمان بهزیستی بر انتخاب رئیس از درون این مجموعه، برخی شنیده‌ها حاکی از آن است که "سید جواد حسینی" به عنوان سکاندار جدید سازمان بهزیستی کشور انتخاب شده است.

حسینی که پیش‌تر سرپرست وزارت آموزش و پرورش در دولت حسن روحانی بوده و همچنین ریاست سازمان آموزش و پرورش استثنایی را برعهده داشته، هیچ سابقه کاری در سازمان بهزیستی کشور ندارد.

این انتخاب، همچون موارد مشابه در سنوات گذشته، با حاشیه‌هایی همراه بوده است. بسیاری از کارشناسان و نمایندگان مجلس انتظار دارند که رئیس سازمان بهزیستی از میان مدیران باسابقه و آشنا به مسائل و چالش‌های این سازمان انتخاب شود.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.