وزیر خارجه فرانسه بر توقف جنگ در لبنان تاکید کرد

وزیر خارجه فرانسه درجریان سفرش به لبنان و دیدار با مقام‌های این کشور در بررسی تحولات لبنان بر توقف جنگ تاکید کرد.

به گزارش خبرآنی، «ژان نوئل-بارو»، وزیر خارجه فرانسه در جریان سفرش به لبنان، با «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر این کشور دیدار کرد.

روزنامه الاخبار گزارش داد: وی درجریان این نشست بر خاتمه بخشیدن فوری حملات رژیم صهیونیستی علیه لبنان تاکید کرد.

وزارت امور خارجه فرانسه نیز اعلام کرد: با تشدید درگیری ما در کنار لبنان و متعهد به حفاظت از غیرنظامیان و شهروندان خود هستیم.

در همین راستا، «ولید غیاض» مسؤول اطلاع‌رسانی اسقف مارونی‌های لبنان اعلام کرد سفر وزیر خارجه فرانسه بیانگر همبستگی، مطلع شدن از تحولات لبنان و پیشبرد پرونده‌های اساسی و مهم است.

ولید غیاض همچنین اظهار کرد وزیر خارجه فرانسه درجریان رایزنی‌اش با بشاره الراعی، اسقف مارونی‌های لبنان بر اهمیت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به‌عنوان یک مسأله اولویت‌دار و مهم تاکید کرد.

وی در جریان این دیدار همچنین بر اهمیت توقف جنگ تاکید کرد.

پیشتر اسقف مارونی‌های لبنان گفت: شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، زخم‌هایی را در قلب لبنانی‌ها بر جای گذاشت. جنگ به ضرر همه است. لبنان جز با بی‌طرفی مثبت نمی‌تواند به رسالت خود عمل کند. وی افزود: جامعه جهانی باید برای توقف جنگ، کشتار و ویرانی تلاش کند.

وزیر خارجه فرانسه نیز پیش از این در مجمع عمومی سازمان ملل درخواست برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل درباره لبنان را  کرده و از تمامی طرف‌های درگیر خواست تا از دامن زدن و بدتر شدن اوضاع در منطقه اجتناب کنند چون می‌تواند برای همه فاجعه آمیز و خانمان برانداز باشد.

ارتش رژیم صهیونیستی عصر روز جمعه منطقه‌ای مسکونی در ضاحیه جنوبی بیروت را هدف قرار داد که منجر به شهادت «سید حسن نصرالله» و تعدادی از اعضای حزب‌الله شد.

ارتش رژیم صهیونیستی طی روزهای اخیر چندین حمله جنایتکارانه را به ضاحیه جنوبی بیروت انجام داده است.

ارتش این رژیم صبح دوشنبه (دوم مهر) حملات تجاوزکارانه گسترده خود به مناطقی در جنوب و شرق لبنان را آغاز کرد و این حملات همچنان ادامه دارد و تا بدین لحظه صدها شهید و هزاران زخمی بر جای گذاشته است. حزب‌الله لبنان نیز در واکنش به این جنایات، حملات متعددی را به نقاط مختلف اراضی فلسطین اشغالی انجام داده است.

در نتیجه حملات خشونت‌بار ارتش ارتش صهیونیستی از ۲۳ ماه جاری میلادی تا عصر یکشنبه حدود ۸۹۵ تن شهید و ۲۵۸۴ تن زخمی شده‌اند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.