چه چیزی مانع از بهبود اقتصادی ژاپن شد؟

تولیدات کارخانه ژاپن در ماه گذشته به دلیل اختلالات ناشی از طوفان در تولید وسایل نقلیه موتوری و فروش ضعیف ایالات‌متحده کاهش یافت و دولت و تحلیلگران نسبت به دورنمای ضعیفی که مانع بهبود اقتصادی است، هشدار دادند.

به گزارش خبرآنی، داده‌های منتشر شده وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن نشان داد که تولید صنعتی در ماه اگوست نسبت به ماه قبل ۳.۳ درصد کاهش یافته است که بدتر از میانگین پیش‌بینی بازار برای کاهش ۰.۹ درصدی است.

اقتصاددان اظهارکردند که با در نظر گرفتن عوامل خارج از کشور، انتظار افزایش قابل توجه تولید در آینده نزدیک دشوار است و سرعت بهبود در حد متوسط ‌باقی خواهد ماند.

مقامات عنوان کردند که تولید وسایل نقلیه موتوری در ماه آگوست نسبت به یک ماه قبل ۱۰.۶ درصد کاهش یافت، زیرا طوفان شان‌شان تعدادی از خودروسازان را مجبور به توقف فعالیت کرد. رسوایی‌های صدور گواهینامه خودروسازان که منجر به تعلیق تولید سه مدل در داخل شد، فشار نزولی بر تولید نیز وارد کرد.

تاکشی مینامی، اقتصاددان ارشد موسسه تحقیقاتی نورینچوکین گفت فروش ضعیف خودرو در ایالات‌متحده ممکن است تولید خودروهای موتوری را نیز کاهش داده باشد. ماشین‌آلات تولیدی نیز کاهش یافت، از جمله ماشین‌آلات تراشه‌سازی که در ماه آگوست به میزان ۱۸.۷ درصد کاهش یافت. این کاهش را به کاهش تقاضای خارجی نسبت داند و صادرات به تایوان به میزان قابل‌توجهی کاهش یافت.

طبق گزارش رویترز، اقتصاد ژاپن در سه ماهه دوم سالانه ۲.۹ درصد رشد کرد، زیرا افزایش دستمزد ثابت پشتوانه مخارج مصرف کننده بود. مخارج سرمایه ای همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد، اگرچه تقاضای ضعیف در چین و کاهش رشد ایالات متحده چشم انداز این کشور متکی به صادرات را مختل می‌کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا
برچسب ها :

بهبود اقتصادی

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.