افزایش یورش‌ها و بازداشت‌ها در کرانه باختری/ بالابردن سطح آماده‌باش ارتش اشغالگر از بیم حملات

تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی وارد سیصد و شصتمین روز خود شده که یورش‌های اشغالگران به روستاها و شهرهای کرانه باختری همچنان ادامه دارد و صهیونیست‌ها اقدام به تیراندازی به سمت فلسطینیان می‌کنند.

به گزارش خبرآنی، نیروهای رژیم صهیونیستی صبح امروز (دوشنبه) به شهر نابلس واقع در کرانه باختری از چندین محور یورش برده و با نیروهای مقاومت وارد درگیری شدند.

براساس گزارش شبکه خبری المیادین، گردان‌های القدس- تیپ نابلس اعلام کرد که مجاهدان این گردان امروز دوشنبه در چندین محور با نیروهای رژیم اشغالگر وارد درگیری شدند.

منابع محلی نیز اعلام کردند که اشغالگران به مرکز این شهر، منطقه «رفیدیا» و اردوگاه «عسکر» با خودروهای نظامی یورش بردند.

نیروهای رژیم صهیونیستی به منزلی در منطقه رفیدیا یورش برده و یکی از جوانان فلسطینی ساکن این منزل را بازداشت کردند.

اشغالگران همچنین به محله «کفر سابا» در شهر «قلقیلیه» واقع در کرانه باختری یورش بردند و اقدام به پرتاب بمب‌های نوری در این شهر کردند.

نیروهای رژیم صهیونیستی همچنین به اطراف بیمارستان «الزکاة» در طولکرم یورش بردند و با نیروهای مقاومت وارد درگیری شدند.

اشغالگران همچنین به شهرک «بیت امر» واقع در شمال الخلیل یورش بردند و اقدام به بازداشت فلسطینیان و بازرسی خودروهای آنها طی یورششان به منطقه «جبل ابو رمان» کردند.

نیروهای رژیم صهیونیستی همچنین به اردوگاه «قلندیا» واقع در شمال قدس اشغالی یورش برده و اقدام به تخریب مراکز تجاری در نزدیکی اردوگاه «شعفاط» در شهر قدس اشغالی کردند.

از سوی دیگر، وبگاه عبری «واللا» گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی از بیم انجام عملیات در اراضی اشغالی سطح آماده‌باش را بالا برده است.

وبگاه واللا همچنین گزارش داد ارتش رژیم صهیونیستی همچنین فرآیند بازداشت‌ها علیه فلسطینیان در کرانه باختری را به بالاترین حد خود رسانده است.

هیئت امور اسرا و آزادگان و باشگاه اسیران فلسطین روز یکشنبه در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که اشغالگران ۴۰ فلسطینی از جمله یک کودک و یک زن را از کرانه باختری بازداشت کردند و بدین ترتیب شمار بازداشتی‌ها در کرانه باختری از آغاز جنگ نسل‌کشی رژیم صهیونیستی به بیش از ۱۱ هزار تن رسیده است.

جنگ غزه موجب تشدید تنش‌ها در کرانه باختری شده است. از هفتم اکتبر تاکنون، خشونت شهرک‌نشینان صهیونیست بیش از هر زمان دیگری افزایش یافته و آن‌ها از حمایت کابینه راست افراطی رژیم اشغالگر برخوردار هستند.

یورش به خانه‌ها و مزارع فلسطینیان در روستاهای فلسطینی به امری عادی تبدیل شده و ارتش رژیم صهیونیستی نه‌تنها با آن مقابله نمی‌کند، بلکه از شهرک‌نشینان افراطی حمایت به عملی می‌آورد.

پیشتر روزنامه عبری «هاآرتص» گزارش داد کشتار غیرنظامیان در مقیاسی که پیش از جنگ غزه غیرقابل‌تصور بود، به یک روال عادی تبدیل شده و سرکوب اقتصادی شدیدی علیه فلسطینیان در کرانه باختری در جریان است. بر اساس این گزارش، اگر این روند ادامه یابد، در نهایت کرانه باختری شاهد افزایش خشونت و تنش روزانه بین فلسطینی‌ها، شهرک‌نشینان و ارتش رژیم صهیونیستی بوده و غزه‌ای دیگر رقم خواهد خورد.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه روز یکشنبه از افزایش شهدای حملات بی‌وقفه رژیم صهیونیستی به نوار غزه خبر داد.

به گزارش این وزارتخانه، شمار شهدای نوار غزه از ابتدای جنگ به ۴۱ هزار و ۵۹۵ تن و زخمی‌ها به ۹۶ هزار و ۲۵۱ تن رسید و این در حالی است که تعداد زیادی از قربانیان حملات هنوز زیر آوارها و در مسیرها هستند و نیروهای امدادرسان و دفاع مدنی به آنها دسترسی ندارند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.