مرتضایی: باخت ایران غیرمنتظره نبود/ افغانستان تیم شجاعی داشت

مجید مرتضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی پایگاه خبری خبرآنی، درباره حذف تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2024 اظهار داشت: در این دوره خیلی تلاش کردیم و زحمت کشیدیم. شجاعت، ویژگی مهم تیم ملی افغانستان  بود. می‌خواستیم کاری کنیم که اعضای تیم ما از هیچ تیمی نترسند و چیزی را که در ذهن دارند، در زمین اجرا کنند که خدا را شکر همین اتفاق افتاد.

پاورپلی را در دیدارهای مختلف امتحان کرده بودیم
افغانستان در ثانیه‌های پایانی وقت قانونی دیدار با پاراگوئه که بازی با تساوی یک - یک دنبال می‌شد، از بازی پنج‌نفره (پاورپلی) استفاده کرد. وی در این باره تصریح کرد: موقعیت خطرناکی در فاصله هفت ثانیه تا پایان بازی روی همین شیوه به دست آوردیم که هدر رفت. این تاکتیک را در بازی‌های مختلفی امتحان کرده بودیم و اگر این فرصت برابر پاراگوئه تبدیل به گل می‌شد، حریف فرصت جبران نداشت.

جام جهانی فوتسال، روحیه مردم افغانستان را عوض کرده بود
سرمربی تیم ملی افغانستان در مورد شوری که در کشور افغانستان ایجاد شده بود، خاطر نشان کرد: جام جهانی هیجان خاصی در افغانستان ایجاد کرده بود. مردم در تالارها می‌نشستند و دیدارهای تیم ملی افغانستان را به‌صورت زنده تماشا می‌کردند. فضای بسیار خوبی بر افغانستان حاکم بود و دیدارهای جام جهانی، روحیه مردم را عوض کرده بود. جام جهانی فضایی غرورانگیز را به مردم افغانستان منتقل کرد.

کمبود بازی‌های دوستانه بر تیم ملی تأثیر گذاشت
مرتضایی درباره حذف ایران در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2024 با شکست برابر مراکش تأکید کرد: دیدارهای دوستانه و اردوهای تدارکاتی در عملکرد تیم‌ها تأثیر بسزایی دارد و فکر می‌کنم این مسئله روی تیم ملی ایران مؤثر بود.

فوتسال , تیم ملی فوتسال ایران , جام جهانی فوتسال ,

با این تدارکات، شکست مقابل مراکش دور از انتظار نبود
وی با اشاره به غیبت برخی ستارگان مراکش به خبرآنی گفت: چند بازیکن باکیفیت مراکش دچار مصدومیت شده بودند. با این شرایط توقع می‌رفت مراکش را با اختلاف شکست بدهیم؛ البته این اتفاق در شرایطی رخ می‌داد که ایران دیدارهای تدارکاتی و تمرینات بیشتری داشت. تیم ملی پیش از جام جهانی فقط دو بار مقابل قزاقستان به میدان رفت و با این تدارکات، نتیجه دیدار با مراکش اصلاً دور از انتظار نبود.

تا پایان سال 2024 با افغانستان قرارداد دارم
سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان در پاسخ به این پرسش که به کار خود در این تیم ادامه می‌دهد یا خیر، بیان کرد: من تا پایان سال 2024 با فدراسیون فوتبال افغانستان قرارداد دارم و باید ببینیم خداوند چه می‌خواهد. تاکنون همکاری خوبی پشت سر گذاشته‌ایم و امور فنی به‌خوبی پیش رفت.

دستمزد ما کمتر از مربیان سایر تیم‌ها بود
مرتضایی با اشاره به شرایط مالی قرارداد خود با فدراسیون فوتبال افغانستان اظهار داشت: حق‌الزحمه‌های ما نسبت به سایر تیم‌ها کمتر بود. امیدوارم مشکلات افغانستان حل شود تا فوتبال این کشور با فراغ بال پیش برود و از لحاظ مسائل مالی نیز بهتر عمل کند.

افغانستان با میانگین سنی 21.5 سال بازی کرد و دوره بعدی باتجربه‌تر می‌شود
وی در مورد آینده‌ای که برای تیم ملی افغانستان تصور می‌کند، عنوان کرد: یک مربی استرالیایی می‌گفت تیم شما در سال 2028 بیشتر می‌درخشد و شاید به نیمه‌نهایی جام جهانی برسد. به این دلیل که تیم جوانی در اختیار داریم و بازیکنان فعلی با گذشت زمان می‌توانند بسیار بهتر از این باشند. افغانستان با میانگین سنی 21.5 سال در جام جهانی شرکت کرد و در دوره بعد با تجربه بیشتری وارد مسابقات می‌شود.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.