ابوترابی: بودجه 1404 برمبنای برنامه هفتم تدوین شود

ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ‌پایگاه خبری خبرآنی، درباره انتظارات از دولت چهاردهم درباره تدوین لایحه بودجه سال 1404، گفت: یکی از موضوعات مهم توجه به این است که بودجه ناترازی نداشته باشد، زمانی که بین منابع و مصارف لایحه بودجه همخوانی وجود نداشته باشد، دولت‌ها مجبور هستند دست به اقدامات عجیب و غریبی بزنند که نتیجه آن ایجاد تورم در جامعه است.

وی افزود: کسری بودجه همواره یک سم مهلک برای اقتصاد کشور بوده و همه نظامات کشور را برهم می ریزد. معنی کسری بودجه یعنی اینکه هزینه‌های پیش بینی شده مانند هزینه‌های جاری کشور قطعی بوده اما درآمدها احتمالی است.

نماینده نجف‌آباد در مجلس تاکید کرد: قطعا مجلس در تصویب لایحه بودجه 1404 تلاش خود را به کار خواهد بست که این اتفاق نیفتاده و بین منابع و مصارف لایحه بودجه همخوانی وجود داشته باشد.

ابوترابی با بیان اینکه در حال حاضر قانون برنامه هفتم توسعه مصوب و در حال اجرا است، بیان کرد: از این رو می‌بایست بودجه سال 1404، بودجه‌ای بر مبنای برنامه هفتم توسعه باشد.

وی تاکید کرد: در بودجه سال 1404 باید مشخص باشد که هر حکم و هر رقم بودجه، کدام بخش از برنامه و اهداف پیش‌بینی شده آن را پشتیبانی خواهد کرد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه بودجه 1404 بر مبنای احکام برنامه هفتم پیشرفت تدوین شود، تصریح کرد: بودجه و احکام مالی مرتبط با آن، باید راهگشا باشد تا مشکلات اقتصادی برطرف شود.

انتهای‌ پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.