باقری: نتیجه کومیته بانوان رضایت بخش نبود

افسانه باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی پایگاه خبری خبرآنی، در خصوص عملکرد نمایندگان کاراته ایران در بیستمین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا اظهار داشت: در این مسابقات و در بخش کاتا، تیم کشورمان ضمن کسب مدال برنز موفق به کسب سهمیه مسابقات جام‌جهانی اسپانیا شد که از 2 لغایت 4 آذرماه برگزار خواهد شد. در کاتای انفرادی نیز فاطمه صادقی به مدال برنز رسید. در بخش کومیته نیز نمایندگان کشورمان 3 مدال برنز کسب کردند که این نتیجه رضایت بخش نبود.

وی با اشاره به غیبت برجعلی در مسابقات به دلیل مصدومیت گفت: برجعلی در وزن 68 کیلوگرم به دلیل مصدومیت فرصت حضور در مسابقات را نداشت و شیما آل‌سعدی جایگزین او شد که به مدال برنز رسید. آتوسا گلشادنژاد نیز پس از دو پیروزی مقابل نمایندگان عربستان و امارات در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف کاراته‌کایی از چین رفت و در حالی که از حریف خود پیش بود، در چهار صدم ثانیه توسط داور مسابقه هانسوکو(باخت به دلیل اخراج) شد و با شایستگی از حضور در دیدار نهایی بازماند و در نهایت به مدال برنز رسید. داور این مسابقه پس از این دیدار توبیخ شد و برای یک روز به او اجازه قضاوت ندادند. شک نکنید گلشادنژاد در صورت صعود به فینال شانس بالایی برای کسب مدال طلا داشت.

نایب رئیس بانوان فدراسیون کاراته در خصوص روند کاتا و تلاش همیشگی برای کسب مدال برنز گفت: کاتای ما به حدی رسیده است که برای ارتقای عملکرد خود به مدرس و مربی خارجی نیاز دارد. در کاتا ریزه‌کاری‌هایی وجود دارد که حتماً باید آنها را کسی که اشراف بیشتری دارد با بچه‌ها کار کند. 

باقری با اشاره به رشد کشورهای آسیایی گفت: اصلاً به دنبال توجیه کردن نیستم، اما کشورهای دیگر واقعاً سرمایه‌گذاری کردند. ما نیز در رده سنی پایه پشتوانه خوبی داریم و روی این نفرات سرمایه‌گذاری کردیم. حتی قبل از مسابقات قهرمانی آسیا رده‌های پایه این نفرات را به یک رویداد تدارکاتی اعزام کردیم و مطمئن باشید در چند سال آینده پشتوانه نیروی انسانی خوبی نیز خواهیم داشت.

وی در خصوص حذف کومیته تیمی بانوان در گام نخست مقابل ژاپن گفت: ما در کومیته تیمی لیلا برجعلی را نداشتیم. از طرفی تیم ما در این بخش در بازی نخست به مصاف ژاپن رفت که یک مقدار کار را سخت کرد.  در ادامه با شکست ژاپن مقابل تیم چین ما دیگر حتی فرصت حضور در جدول شانس مجدد را نداشتیم و در نهایت موفق به کسب مدال نشدیم.

نایب رئیس بانوان فدراسیون کاراته در خصوص آینده کادرفنی تیم ملی تاکید کرد: در ابتدا لازم است کمیته فنی جلسه‌ای با کادرفنی تیم ملی داشته باشد تا نتایج مورد بحث و بررسی قرار بگیرد. فدراسیون تلاش کرد در اردوها همه امکانات را برای تیم فراهم کند و حالا باید نتایج در کمیته فنی مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.