کاهش ۵۰ درصدی تعداد یهودیان مهاجر به فلسطین اشغالی نسبت به قبل از جنگ غزه

رسانه‌های صهیونیستی گزارش کردند در مقایسه با سال قبل از جنگ غزه، میزان مهاجرت یهودیان به فلسطین اشغالی ۵۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرآنی، این در حالی است که با ادامه جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه و علیه حزب‌الله لبنان، آوارگی شهرک‌نشینان صهیونیستی در اطراف نوار غزه و شمال فلسطین اشغالی ادامه دارد.

۲۸ سپتامبر، آژانس رتبه‌بندی اعتباری «مودیز» رتبه اعتباری رژیم صهیونیستی را به «Baa۱» کاهش داد و در بحبوحه تشدید درگیری‌ها در منطقه با حزب‌الله، رتبه رژیم صهیونیستی را در سطح منفی نگه داشت.

ژوئن گذشته، وب‌سایت «زمان اسرائیل» به نقل از داده‌های سازمان جمعیت و مهاجرت رژیم صهیونیستی اعلام کرد نزدیک به ۵۵۰ هزار صهیونیست، فلسطین اشغالی را ترک کرده‌اند و در طول ۶ ماه اول جنگ جاری در نوار غزه که از ۷ اکتبر شروع شده است و نیز به دلیل درگیری‌ها در شمال فلسطین اشغالی با حزب‌الله، هنوز بازنگشته‌اند. 

از سوی دیگر، روزنامه کالکالیست رژیم صهیونیستی گزارش کرد ارتش هزینه جنگ با حزب‌الله لبنان را بیش از ۴۰ میلیارد دلار برآورد کرده است که این مبلغ شامل عملیات زمینی در لبنان یا مقابله با ایران نمی‌شود.

همچنین «یائیر لاپید» رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در توییتی نوشت: باید به ابتکارعمل سیاسی برگردیم و اسرائیل برای خودش اهداف راهبردی تعیین کند.

وی با اشاره به تداوم حملات رژیم صهیونیستی به لبنان و ترور دبیرکل حزب‌الله افزود: اگر می‌توانستیم همه این اقدامات را در لبنان ظرف ۱۰ روز انجام می‌دهیم چرا قبل از ۸ اکتبر نکردیم. 

لاپید گفت: اسرائیل به دلیل سوء مدیریت، در باتلاق اقتصادی غرق شده است.

«بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی هم در توییتی نوشت: اقتصاد اسرائیل متحمل بار طولانی‌ترین جنگ در تاریخ خود شده است. 

وی مدعی شد: این یک جنگ وجودی است که باید تا پیروزی آن را ادامه دهیم که سالیان متمادی آرامش، امنیت و شکوفایی اقتصادی را برای ما به ارمغان خواهد آورد.

همزمان، شهردار شهرک کریات شمونه در شمال فلسطین اشغالی گفت نیروی رضوان وابسته به حزب‌الله لبنان همچنان در مرزها حضور دارند و بدون عملیات زمینی، رفع تهدید غیرممکن است.

انتهای پیام 
 

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.