نصیری: هزینه اعزام به مسابقات جهانی موی‌تای با ورزشکاران بود

به گزارش خبرنگار ورزشی پایگاه خبری خبرآنی، نشست خبری انجمن مستقل موی‌تای، امروز (یکشنبه) با حضور جواد نصیری رئیس انجمن موی‌ تای برگزار شد.

در این نشست نصیری در خصوص کسب 19 مدال ( یک مدال طلا، 8 نقره و 10 برنز) و رتبه چهاردهمی توسط ملی‌پوشان جوانان در مسابقات جهانی تایلند اظهار داشت: مسابقات از سطح فنی بسیار بالا و سنگینی برخوردار بود و حتی فایترها، مربیان و داوران به این موضوع اذعان داشتند. دلیل این موضوع نیز برگزاری مسابقات در خواستگاه موی‌تای یعنی کشور تایلند بود. کشورها نیز با آمادگی بسیار بالایی در مسابقات حضور داشتند و حتی کشور اوکراین با وجود درگیری با جنگ سه مرحله مسابقه و دو ماه اردو در تایلند برگزار کرده بود، ولی ما برای کاهش هزینه‌ها با بهترین شرایط در مسابقات جضور پیدا نکردیم. امیدوارم یک روز دغدغه مالی ما برگزار شد. قبل از اعزام نیز خدمت دنیامالی وزیر ورزش بودم و ایشان نیز قول مساعدت و کمک دادند. این بچه‌ها با این مشکلات و برگزاری چند روز اردو به مسابقات اعزام شدند و حتی اردوی آقایان ما سه روز و بانوان یک هفته برگزار شد.

وی تصریح کرد: با این شرایط ما محکوم به پیروزی هستیم و جایی دیگر را نگاه نمی‌کنیم. تمام فکر، ذهن و فعالیت ما برای پیروزی است. خدا را شکر انجمن در جای خود قرار گرفته و راه خود را بر اساس اساسنامه و اصول حرکت خواهد کرد و این استقلال انجمن به ما کمک خواهد کرد. در کمتر از 6 ماه به پایان سال نیز برنامه‌های زیادی داریم و در کاپ آزاد آنتالیا را در پیش داریم و انشالله حضور پررنگ به بالا در رده‌های پایه و بزرگسالان خواهیم داشت. برای اولین بار پیشنهاد دادیم حضور در  مسابقات مستر بالای 40 تا 50 سال را در آذرماه و در آنتالیا شرکت کنیم.

رئیس انجمن مستقل موی‌تای تصریح کرد: بعد از استقلال انجمن یک مقدار درگیر مسائل حقوقی بودیم و بلافاصله مسابقات قهرمانی کشور را برای مسابقات داخل سالن برگزار کردیم و مجوز حضور در 11 وزن آقایان و 9 وزن بانوان را از کمیته ملی المپیک گرفتیم که متاسفانه یا خوشبختانه این مسابقات در تایلند لغو و میزبانی به ریاض داده شد. برای اولین بار مسابقات قهرمانی کشور را در رده‌های پایه در اواخر مردادماه در شهر کرد برگزار کردیم که استقبال بی‌نظیر بود و تا به حال آنقدر جمعیت ندیده بودیم. ما باید در سال‌های آینده این نفرات را برای توسعه و پیشرفت جایگزین نفرات بزرگسالان کنیم. قصد داریم در بهمن ماه مسابقات جام ریاست جمهوری با شعار صلح و دوستی در تهران یا کیش برگزار کنیم و مجوز آن را نیز از آقای وزیر گرفتیم. تفاوت این دوره با دو دوره کذشته نیز برگزاری مسابقات بانوان در کنار آقایان هستیم و بسیاری کشورها از جمله آمریکا، فرانسه، استرالیا، نیوزیلند، کانادا، یونان، بوسنی و هرزگووین، مصر و ایتالیا برای حضور در مسابقات اعلام آمادگی کردند.

نصیری در پاسخ به سوال خبرنگار خبرآنی در خصوص اینکه هزینه‌های اعزام به مسابقات جوانان را خود ورزشکاران پرداخت کردند، گفت: اغلب اعزام‌ها با پول شخصی ورزشکاران بوده است. در گذشته اسپانسر و کمک می‌گرفتیم اما در حال حاضر و با این شرایط اقتصادی به شش بانک و ایرلاین‌های هواپیمایی نامه زدم تا بخشی از هزینه‌های اعزام را کمک کنند اما متاسفانه هیچ جوابی نگرفتیم. بچه‌های ما مظلوم هستند و در گذشته نیر نصیری اسپانسر می‌گرفت و نه موی‌تای. برای این دوره نیز هزار تومان به ما کمک نشد؛ البته وزیر ورزش قول داد و مطمئنم کمک نیز خواهد شد. 1250 دلار بابت ویزا، هتل، ثبت‌نام، لباس و دفترچه بچه‌ها پرداخت کردند و در مجموع تمامی هزینه‌های بچه برای حضور در مسابقات بین 120 تا 130 میلیون شد.

وی در پایان عنوان کرد: انجمن پولی ندارد که بخواهد کمک کند، اما همه تلاشم را خواهم کرد و پای هر کسی را می‌بوسم که به این نفرات کمک کند. این ورزش مورد قبول کمیته بین‌المللی المپیک و شورای المپیک آسیا است و در تمامی گیم‌های معتبر حضور دارد. در رقابت‌های المپیک 2024 پاریس نیز به صورت آزمایشی موی‌تای برگزار شد و ما دو سهمیه توسط مسعود عبدالمالکی و فاطمه ممانی داشتیم که فرانسه ویزا نداد و از سفر بازماندیم. مطمئن باشید ریل گذاری کردیم و هدف داریم تا موی‌تای در بالاترین سطح قرار بگیرد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.