مطالبات چایکاران از سهم دولت پرداخت می‌شود

خبرآنی/گیلان استاندار گیلان با اشاره به دستور معاون اول رئیس‌جمهور درخصوص پرداخت کامل حق السهم دولت به چایکاران، گفت: دکتر عارف دستور پرداخت باقیمانده قدرالسهم دولت به مبلغ ۱۵۶۴ میلیارد ریال را داد.

اسدالله عباسی امروز یکشنبه هشتم مهرماه در گفت وگو با رسانه ها، برگ سبز چای را یکی از استراتژیک‌ترین محصولات کشاورزی تولیدی در گیلان دانست و اظهار کرد: سالانه ۵۵ هزار چایکار به کاشت و برداشت چای در استان گیلان مشغول هستند.

وی تصریح کرد: با تلاش‌های صورت گرفته و طبق آمار از مجموع بهای برگ سبز خریداری شده ۴۲.۵ درصد درجه یک و ۵۷.۵ درصد درجه دو است.

استاندار گیلان با بیان اینکه طی سال های اخیر چایکاران استان‌های گیلان و مازندران با مشکلاتی در حوزه پرداخت قدرالسهم دولت مواجه بودند، عنوان کرد: همواره در طول سالیان گذشته دولت اهتمام ویژه‌ای در پرداخت سهم خود داشته است.

عباسی ادامه داد: بر اساس ساز و کار ابلاغی از سوی شورای قیمتگذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی و اطلاعات موجود در سامانه خرید تضمینی برگ سبز چای از تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱ لغایت ۱۴۰۳/۶/۲۳ مجموعا ۱۱۴ هزار و ۹۱۳ تن برگ سبز چای به ارزش ریالی ۱۸ هزار و ۷۰۱ میلیارد ریال از کشاورزان چایکار استان های گیلان و مازندران خریداری شده است.

وی با اشاره به دستور معاون اول رئیس جمهور درخصوص پرداخت کامل حق السهم دولت به چایکاران، پیرو پیگیری های انجام شده، خاطرنشان کرد: در نامه تقدیمی به دکتر محمدرضا عارف، معاون اول رئیس جمهور اشاره شد که قدرالسهم دولت(۲۵ درصد) بابت بهای خرید تضمینی برگ سبز چای معادل ۴۶۷۵ میلیارد ریال بوده و تاکنون مبلغ ۳۱۱۱ میلیارد ریال آن تخصیص و پرداخت شده است.

استاندار گیلان ضرورت تسریع در پرداخت مطالبات کشاورزان و چایکاران و برنامه ریزی برای وصول به موقع بدهی کارخانجات چایسازی و پرداخت باقیمانده قدرالسهم دولت به مبلغ ۱۵۶۴ میلیارد ریال را از مهم‌ترین موارد اشاره شده در دیدار خود با معاون اول رئیس جمهور دانست و بیان کرد: معاون اول رئیس جمهور با ارسال نامه‌ای خطاب به دکتر پورمحمدی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و دکتر نوری، وزیر جهاد کشاورزی دستور پرداخت باقیمانده حق السهم چایکاران را صادر کرد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.