دستور عارف درباره تأمین ارز واردات کاغذ

به گزارش حوزه دولت ‌پایگاه خبری خبرآنی، در جلسه‌ای درباره تأمین و تولید کاغذ مناسب کتب درسی که به ریاست محمدرضا عارف معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد، مسائل و مشکلات مرتبط با اختصاص اعتبارات مورد نیاز تامین کاغذ کتب درسی و همچنین تولید پایدار و با کیفیت کاغذ بحث و تصمیم‌گیری شد.

عارف صبح امروز (یکشنبه) در این جلسه که با حضور وزیر آموزش و پرورش و مسئولان امر برگزار شد، بر ضرورت تأمین پایدار کاغذ با کیفیت مورد نیاز دانش آموزان تاکید و تصریح کرد: هرگونه اختصاص اعتبار در حوزه آموزش و پرورش از جمله تولید کاغذ با کیفیت درکنار برطرف کردن سایر خواسته‌ها و نیازهای این وزارتخانه، نه‌تنها هزینه نبوده بلکه یک سرمایه‌گذاری بلندمدت برای آینده توسعه و پیشرفت کشور است.

وی در این راستا به معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور و همچنین مسئولان وزارت آموزش و پرورش دستور داد تا در جلسه‌ای با حضور مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی ارز مورد نیاز کاغذ وارداتی کتب درسی برای نیاز سال آینده تحصیلی تأمین شود.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به نیاز 50 هزار تنی کاغذ کتب درسی افزود: علاوه بر بروزرسانی و نوسازی تجهیزات و ماشین‌آلات کارخانه‌های تولید کاغذ در کشور، پیشنهاد تاسیس کارخانه تولید کاغذ با فناوری روز دنیا برای تامین پایدار کاغذ کتب درسی هرچه سریع‌تر بررسی و ارائه شود.

عارف تصریح کرد: در زمینه تولید کاغذ داخلی نیز کیفیت باید به حدی قابل قبول باشد که دانش آموزان رغبت کنند در طول سال تحصیلی خود و خارج از محل تحصیل نیز برای مطالعه به کتب درسی مراجعه کنند و برنامه‌ریزی به‌گونه‌ای باشد تا از ابتدای شهریورماه سال آینده کتب درسی با کیفیت بالا در اختیار دانش آموزان قرار گرفته باشد.

وی با تأکید بر اینکه باید تفکر آموزشی و تکلیف محور در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان به تفکر پژوهشی تبدیل شود، تصریح کرد: روحیه پرسش‌گری و پژوهش‌محوری باید از محیط مدارس آغاز شود و معتقدم اگر وزارت آموزش و پرورش در جایگاه اصلی خود قرار بگیرد که تمام فارغ التحصیلان دانشگاهی و خانواده‌ها اولویت شغلی و استخدامی خود را شغل شریف معلمی بدانند، کشور در مسیر پیشرفت و توسعه خود قرار گرفته است.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به تاکیدات رئیس‌جمهور درباره حل مسائل و مشکلات وزارت آموزش و پرورش به دلیل اهمیت این بخش در آینده کشور افزود: از وزیر آموزش و پرورش می‌خواهم جلسات شورای عالی آموزش و پرورش به ریاست رئیس‌جمهور و یا معاون اول رئیس‌جمهور به‌صورت منظم و بدون تعطیلی برگزار شود تا در این جلسه تمامی مسائل و مشکلات این بخش مهم کشور بررسی و تصمیم‌گیری شود.

عارف از وزیر آموزش و پرورش خواست کمک‌هزینه خرید کتب درسی برای خانواده‌ها و دانش آموزان استان سیستان و بلوچستان ادامه یابد و در صورت برنامه‌ریزی و تامین اعتبار به صورت رایگان در اختیار دانش آموزان این منطقه محروم و نیازمند کشور قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه دانش و تولید علم و فناوری مهمترین مولفه قدرت کشورها در ساختار نظام جهانی است، آینده محوری را از مهمترین اولویت‌های مسئولان وزارت آموزش و پرورش دانست که پس از حل مشکلات کوتاه‌مدت این وزارتخانه با برنامه‌ریزی بلندمدت، تعلیم و تربیت دانش آموزان و نسلی آگاه و با دانش در اولویت قرار گیرد.

همچنین معاون اول رئیس‌جمهور در ابتدای این جلسه با تسلیت مجدد شهادت سید حسن نصرالله دبیر کل فقید حزب‌الله لبنان و اقدام تروریستی و مذبوحانه رژیم مجعول صهیونیستی تاکید کرد: شهادت سید شهید مقاومت ضایعه‌ای بزرگ برای دنیای اسلام و جبهه مقاومت است اما دشمن صهیونیستی و نظام استکباری بداند که دفاع از ملت مظلوم فلسطین و لبنان تا آزادسازی قدس ادامه دارد.

همچنین در این جلسه علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت و حساسیت تامین کاغذ کتب درسی تاکید کرد: بخشی از کاغذ مورد نیاز این وزارتخانه از طریق تولید داخل تامین می‌شود و با توجه به تولید 960 عنوان کتاب درسی و پیچیدگی عملیات تولید کتب درسی باید اعتبار مورد نیاز تولید کاغذ با کیفیت و واردات این محصول هرچه سریع‌تر اختصاص یابد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.