وزیر خارجه اندونزی: بی‌عملی در قبال اسرائیل، به معنی هم‌دستی با آن است

وزیر امور خارجه اندونزی در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل «بی‌عملی» در مقابل اقدامات رژیم صهیونیستی در منطقه غرب آسیا را به مثابه «هم‌دستی» دانسته و گفت که شورای امنیت باید فورا، مانع نقض قوانین بین‌المللی از سوی رژیم صهیونیستی شود.

به گزارش خبرآنی، «رنتو مارسودی» وزیر امور خارجه اندونزی در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در واکنش به اقدامات رژیم صهیونیستی در لبنان و غزه با گفتن این که «بی‌عملی به معنای هم‌دستی است»، از جامعه بین‌المللی خواست به تعهدات خود نسبت به درگیری‌ها در منطقه غرب آسیا عمل کنند.

خبرگزاری شینهوا با انتشار این مطلب گزارش داد که مارسودی گفت: اندونزی نمی‌تواند در مواجهه با نابرابری‌هایی که علیه مردم فلسطین روا داشته می‌‎شود، «بنشیند و آرام بگیرد».

او افزود: همزمان با سخنرانی من، بیش از ۴۱ هزار نفر در غزه کشته شده‌اند و وضعیت در کرانه باختری و لبنان بدتر می‌شود.

وزیر امور خارجه اندونزی گفت، در حال که جمعه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در نیویورک سخنرانی می‌کرد، اسرائیل حملات هوایی سنگین و بی‌سابقه‌ای را علیه بیروت انجام داد.

مارسودی گفت: «اسرائیل خواهان صلح است»، اما آیا این واقعیت دارد؟ چطور می‌شود چنین چیزی را باور کرد؟ نتانیاهو می‌خواهد جنگ ادامه پیدا کند و ما باید مانع آن شویم.

او با تاکید بر ضرورت فشار بر رژیم صهیونیستی برای دست یافتن به راهکاری سیاسی، گفت که شورای امنیت باید فورا، مانع این رژیم از نقض آشکار قوانین بین‌المللی شود.

اظهارات وزیر امور خارجه اندونزی در پی این مطرح می‌شود که رژیم صهیونیستی حملات به جنوب لبنان را طی چند روز اخیر افزایش داده است. طی یکی از این حملات به ضاحیه، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان و چند تن دیگر از نیروهای مقاومت به شهادت رسیدند.

پیشتر، حمله تروریستی انفجار پیجرها و بی‌سیم‌های اعضای حزب‌الله لبنان رخ داد که این گروه رژیم صهیونیستی را مسئول آن دانست. حزب‌الله در پاسخ، به نقاطی از اراضی اشغالی حمله موشکی انجام داد.

شدت گرفتن درگیری‌ها میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان نگرانی‌های بین‌المللی درباره تبدیل شدن آن به جنگی منطقه‌ای را افزایش داده است.

در این میان، مذاکرات برای رسیدن به توافقی برای آتش‌بس در جنگ غزه و تبادل اسرا میان رژیم صهیونیستی و جنبش حماس که با میانجیگری قطر، مصر و آمریکا طی دو دور در دوحه برگزار شد، به دلیل مانع‌تراشی‌های رژیم صهیونیستی و تعیین شروط جدید برای توافق بی‌نتیجه مانده است.

حملات رژیم صهیونیستی در غزه ادامه دارد که اماکن غیرنظامی، از جمله مدارس، مساجد و کلیسا، اردوگاه‌های آوارگان و بیمارستان‌ها از آن مصون نبوده‌اند.

غزه که در محاصره انسانی رژیم صهیونیستی قرار دارد، با کمبود شدید مواد غذایی، آب سالم و تجهیزات پزشکی مواجه است و ورود کمک‌های انسانی به آن، به دلیل تبدیل شدن گذرگاه‌های مرزی مهم به نقاط جنگی و اخلال در روند تحویل آن از سوی شهرک‌نشینان صهیونیست و ارتش رژیم صهیونیستی به کندی انجام می‌شود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.